۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۳۳۹۶۲
امام جمعه شهرستان مهربان:

دموکراسی دروغ بزرگ و تاریخی غرب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی با بیان این‌که برقراری دموکراسی در خاورمیانه، دروغ بزرگ آمریکا در طول تاریخ بوده است، گفت: دموکراسی بهانه‌ای برای لشکرکشی و کشورگشایی غرب است.
مرگ بر آمريکا

 

حجت الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه شهرستان مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل اوضاع و شرایط حاکم بر منطقه پرداخت و با اشاره به پاکسازی تروریست‌ها از سوی ارتش سوریه در بخش‌هایی از این کشور اظهار داشت: اوضاع سوریه مصداق نقش حقق بشر از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر غربی است.

 

وی تصریح کرد: در سوریه امروز سیاست خاصی از سوی کشورهای غربی اعمال می‌شود و به بهانه ایجاد دموکراسی، نیروهای مخالف دولت سوریه با اعزام نیرو و امکانات از سوی دیگر کشورها به شدت تشویق و تقویت می‌شوند، این در حالی است در کشور بحرین مردم بی‌دفاع و بی‌گناه این کشور که خواهان آزادی و برقراری دموکراسی در کشورشان هستند به خاک و خون کشیده شده اند.

 

امام جمعه مهربان با بیان این‌که دغدغه برقراری دموکراسی در خاورمیانه، دروغ بزرگ آمریکا در طول تاریخ بوده است، خاطرنشان کرد: اقتضای برقراری دموکراسی، توجه به حقوق و کرامت انسانی مردم است، نه ریختن خون بیگناهان و برهم زدن امنیت حاکم در کشورهای اسلامی، سیاست دوگانه غرب در قبال تحولات بیداری اسلامی در کشورهای مختلف نشان داد که حقوق بشر غربی چیزی جز تامین منافع استکبار و استعمارگران غرب نیست.

 

وی تاکید کرد: کشورهای غربی دغدغه حاکم کردن دموکراسی در کشورهای جهان را ندارند، بلکه آنها به دنبال تامین منافع خود هستند و هر جا که منافعشان تامین نشود به بهانه دموکراسی، حاکمیت آن کشور را زیر سؤال برده و با روش های مختلف سعی می‌کنند که حاکمیت را در آن کشورها بدست گیرند.

 

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به وضعیت اسفبار مسلمانان کشور میانمار و سکوت مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر افزود: کشورهای اسلامی باید در مقابل موج مسلمان‌کشی استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه به ویژه در جنوب شرق آسیا و کشور میانمار موضع قاطع خود را اعلام کنند و با سکوت خود اجازه ندهند، جسارت دشمنان علیه مسلمین روز به روز اضافه‌تر شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشارهای روانی و تحریم اقتصادی ایران از سوی غرب اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نیز مصداق بارز نقض حقوق بشر است، البته باید دانست که دشمن همواره از عدم تسلیم ملت ایران در برابر زورگویی‌های استکبارجهانی خشمگین بوده و برای براندازی نظام اسلامی ایران از هر راهی وارد خواهد شد.

 

امام جمعه شهر مهربان همچنین با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام، تصریح کرد: معظم‌له آرمان‌گرایی همراه با واقع بینی را رمز حرکت پیشرو ملت و نظام اسلامی در 32 سال اخیر برشمردند و با تأکید بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های تعیین کننده ملت و نظام اسلامی، دستیابی به آرمان‌ها بدون صرف هزینه را ناممکن ارزیابی کردند.

 

حجت الاسلام جلیلی مخالفت غرب با آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی را به خاطر اصل تشکیل نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: غرب هر روز با بهانه‌ای به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و هر اتفاقی و پیشرفتی در کشورمان را بهانه‌ای برای مخالفت با کشورمان قرار می‌دهند و این روزها نیز ایران هسته‌ای را برای خودشان خطرآفرین می‌داند در حالی که در اصل آنها با انرژی هسته‌ای مخالف نیستند.

 

وی در پایان هدف اصلی غرب از تحریم‌ها و تشدید فشارهای اقتصادی را جدا کردن مردم از نظام دانست و افزود: هدف دشمن جدا کردن مردم از نظام اسلامی است، غافل از این‌که ملت همیشه در صحنه ایران هیچگاه سر تسلیم در برابر زورگویان خم نکرده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات