۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۳۴۲۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

تبلیغ دین متناسب با نیاز مخاطبان باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ماه مبارک رمضان را فرصتی وسیع و طلایی برای تبلیغ دانست و گفت: باید در ماه مبارک رمضان از ظرفیت های تبلیغ به صورت پیشرفته و کلاسیک بهره برد و برنامه ای جامع و کامل برای پیشبرد اهداف دین مبین اسلام در این ماه برای مبلغان ارائه داد.
حجت الاسلام سپهر

 

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا مستقر در ششمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با پر اهمیت برشمردن مقوله تبلیغ در ماه مبارک رمضان خاطرنشان ساخت: ماه مبارک رمضان یک دوره کامل تبیین فروع دین، اصول دین و نیازهای دینی مردم از سوی مبلغان است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان ماه مبارک رمضان را فرصتی وسیع و طلایی برای تبلیغ دانست و گفت: باید در ماه مبارک رمضان از ظرفیت های تبلیغ به صورت پیشرفته و کلاسیک بهره برد و برنامه ای جامع و کامل برای پیشبرد اهداف دین مبین اسلام در این ماه برای مبلغان ارائه داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در ماه مبارک رمضان شیوه و ابزار تبلیغ باید فراخور نیاز مردم باشد اظهار داشت: هر روحانی مبلغ را نمی توان جهت تبلیغ به هر منطقه ای اعزام کرد و باید اعزام مبلغ به مناطق نیازمند به امر تبلیغ براساس نیاز آن شهر یا روستا باشد.

 

حجت الاسلام سپهر با تأکید بر این که مقوله تبلیغ با ماه مبارک رمضان آمیخته است بیان داشت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان همه مؤمنان منتظر استفاده از تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از سوی مبلغان حوزه های علمیه هستند.

 

وی برپایی نمایشگاه های قرآنی و دینی را مصداق بارز تبلیغ در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: برپایی نمایشگاه های قرآنی و دینی در ماه رمضان سبب می شود که مردم نیازهای دینی و قرآنی خود را به وسیله کتب و نرم افزارهایی که در نمایشگاه های قرآنی عرضه می شود، برطرف کنند.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در زمینه تبلیغ حوزه های علمیه و مبلغان دینی هرچه تخصصی تر و جامع تر وارد شوند، سبب درک بیشتر و بهتر مردم از مفاهیم و معارف دینی خواهد شد.

 

 حجت الاسلام سپهر با بیان این که در برهه کنونی شرایط جهان تشیع بسیار خاص است تصریح کرد: در قرن بیست و یکم یکی از مطالبات مردم جهان دریافت اندیشه و ارزش های تشیع است و این مطالبات در بیداری اسلامی کاملا مشهود است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر این که اندیشه های تشیع جهان را در نوردیده است اظهار داشت: استکبار جهانی برای جلوگیری از نفوذ اندیشه و تفکرات تشیع در دل ملت ها به صورت یک امپرلیالیسم خبری در برابر تشیع قرار گرفته اند و حاضرند برای عدم نفوذ این اندیشه در ملت میلیاردها دلار هزینه کنند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان به نقش پر اهمیت و ویژه رسانه ها و تولیدات ماهواره ای برای تبلیغ دین اشاره و تصریح کرد: استفاده از تولیدات ماهواره ای، رسانه ای و تلویزیونی در امر تبلیغ راهکاری مناسب برای مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه تشیع است.

 

وی با اشاره به افتتاح ششمین نمایشگاه قرآن و عترت در اهواز بیان داشت: خوشبختانه نمایشگاه قرآن و عترت اهواز برای مردم این شهر نهادینه شده است و برپایی این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان یکی از مطالبات مردم از متولیان فرهنگی است.

                                        

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تنوع غرفه ها در نمایشگاه امسال قرآن و عترت اهواز بیان داشت: غرفه های ستاد عتبات عالیات خوزستان و تابلو فرش های قرآنی از جمله غرفه هایی هستند که امسال برای اولین بار در نمایشگاه شرکت می کنند./9461/ت302/ب

ارسال نظرات