۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۲۸۲
مدیر حوزه علمیه طالبیه:

بی توجهی به مفاهیم قرآنی سبب تسلط ظالمان می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه طالبیه با بیان اینکه امروز شاهد ارائه تفسیر غلط از سوی حکام منفعت طلب عرب هستیم، گفت: هرگونه بی توجهی به مفاهیم قرآنی موجب تسلط ظالمان و عقب ماندگی جهان اسلام خواهد بود.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز، روز گذشته در جمع مردم تبریز در مسجد جامع این شهر تنها راه نجات بشریت را توجه به احکام و آموزه های قرآنی دانست و اظهار داشت: مستکبران عالم در طول سالیان دراز برای تسلط بر مسلمانان، به دنبال دوری آنان از آموزه های قرآنی بوده اند.

 

دبیر ستاد تفسیر قرآن آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر در طول سال‌های گذشته شاهد تحرکات گذشته دشمنان و رسانه‌های غربی برای زیرسؤال بردن مفاهیمی چون جهاد و شهادت بوده‌ایم، نشأت گرفته از ترس استعمارگران غربی از وقوع بیداری اسلامی بوده است، که با عنایات خداوند متعال تمام نقشه‌های دشمنان با موج بیداری اسلامی خنثی شد.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان این که امروز شاهد ارائه تفسیر غلط از سوی حکام منفعت طلب عرب هستیم، گفت: هرگونه بی توجهی به مفاهیم قرآنی موجب تسلط ظالمان و عقب ماندگی جهان اسلام خواهد بود، قطعا خاندان آل سعود و آل خلیغه که همواره در جهت عکس آموزه های قرآنی حرکت کرده‌اند، دیر یا زود سرنگون و رسوای عالم خواهند شد.

 

مدیر حوزه علمیه تبریز توجه به مفاهیم قرآنی را مهم تر از قرائت آن دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیازمند شناسایی و عمل به رهنمودهای روح بخش کلام الله مجید هستیم، حضرت علی(ع) در آخرین لحظات زندگی شیعیان را به قرآن سفارش کردند و فرمودند که مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند.

 

وی ادامه داد: از دیدگاه مولای متقیان علی(ع) قرآن نزد عالمان به حق عین هدایت است، اما نزد یزدیان ابزاری برای کسب وجهه ای مثبت و موجه نزد مسلمانان بوده که باید در این میان حق را از باطل تشخیص داد، دشمنان همواره به دنبال ترویج مفاهیمی غلط و کاذب از آیات الهی بوده اند.

 

حجت الاسلام سیدی ثانی با تاکید بر این‌که هجمه فرهنگی و تبلیغی رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی علیه مفاهیم قرآنی زنگ خطر را برای جهان اسلام به صدا درآورده است، گفت: جسارت دشمنان اسلام به حدی رسیده که آیات قرآن را مروج خشونت و تروریسم معرفی می کنند، در حالی‌که این کتاب آسمانی معجزه پیامبر نور و رحمت و محبت است.

 

مدیر حوزه علمیه طالبیه با بیان این‌که مستکبران عالم همواره درصدد ارائه تفسیر به رای از آیات قرآنی هستند، گفت: اگر امروز شاهد شیعه کشی و سرکوب مسلمانان توسط آل سعود و آل خلیفه هستیم و یا بی تفاوتی برخی مسلمانان کشورهای عربی نسبت به موج بیداری دیگر مسلمانان را مشاهده می کنیم، نشان از ارائه تفسیر غلط از سوی حکام منفعت طلب عرب است.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند بازگشت به اصول اسلام ناب محمدی و مفاهیم عالی قرآن کریم هستیم، افزود: متاسفانه در ترویج مفاهیم عمیق قرآنی، موفق عمل نشده است، هر چند علمای شیعه در طول تاریخ حق خود را در این عرصه ادا کرده اند، اما کافی نبوده، بایستی با توجه به شرایط روز، پاسخگوی نیاز معنوی مردم سراسر جهان بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات