۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۴۷۹
سرپرست کمیته امداد:

وفاق و وحدت ملی سرمایه اصلی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست کمیته امداد امام خمینی‌‌(ره) با بیان این‌که وفاق و وحدت ملی سرمایه اصلی نظام اسلامی است، راه رهایی از خودمحوری، تنگ نظری و غرق شدن در مسائل دنیایی و تعاملات ناسالم را محبت به دیگران دانست.
انواري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، نخستین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پیش‌روی این کمیته پرداخت و گفت: کمیته امداد حضرت امام‌(ره) بر اساس هدایت‌های مقام معظم رهبری برنامه‌های امسال خود را بر محور توانمندی، کارآفرینی و تحکیم نهاد خانواده استوار کرده است.

 

وی شناخت استعدادها و شکوفایی سرمایه‌های درونی خانواده،‌ ارتقای کارآمدی فکری، فرهنگی و حرفه‌ای، توسعه فرهنگ کار و تلاش برای تمامی افراد مستعد تحت حمایت متناسب با ویژگی‌های شخصیتی، اجتماعی و محیطی، گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پیشگیری از فرهنگ سوء بیکاری و مستمری بگیری و ایجاد اشتغال را از برنامه‌های امسال کمیته امداد برشمرد.

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که گسترش طرح‌ها و مشاغل متنوع زودبازده و پایدار از فعالیت‌هایی است که در حوزه توانمندی برنامه‌های امداد قرار دارد، گفت: امداد در حوزه کارآفرینی تلاش می‌کند اقتصاد خانواده را بر پایه نوآوری و کارآفرینی که به عنوان موتور محرک اقتصاد خانواده‌ها است قرار دهد.

 

وی افزود: استفاده کاربردی از دانش، کشف و توسعه قابلیت‌ها و استعدادهای برتر، بسترسازی برای رشد جوانانی که ایده و علم و دانش را به محصول و تولید تبدیل می‌کنند، ارتقا توان کارآفرینی مناسب با نیاز بازار برای تولید محصولات جدید نوآور محور، پرورش رفتار کارآفرینانه در خانواده‌های تحت پوشش و ارتقای بهره‌وری عوامل تولید و بهبود فضای کسب و کار با تأکید بر توسعه اقتصاد خانواده مبتی بر کارآفرینی و خلق ارزش‌های تازه از دیگر فعالیت‌های پیش‌رو است.

 

انواری در ارتباط با تحکیم نهاد خانواده که یکی از اصول مهم و با ارزش کار است، فراهم شدن افزایش سطح رفاه و تأمین نیاز اولیه خانواده را متذکر شد و کاهش عوامل تأثیرگذار بر بیکاری و ناهنجاری در خانواده مددجویان، کاهش ناخوشایندی از ناملایمات در زندگی،‌ افزایش سازگاری با محیط و نشاط و شادابی در خانواده، ایجاد سلامت و اعتدال روانی و افزایش اعتماد به نفس را از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در ارتباط با این مسأله دانست.

 

وی افزود: جلوگیری از افسردگی‌ها و ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی به ویژه در میان جوانان و دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، توسعه خدمات تربیتی و آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، ارتقای سطح آگاهی‌ها و تعلقات دینی خانواده‌ها، ارتقای پایگاه اجتماعی خانوادها با افزایش سطح آگاهی علمی و فرهنگی، استیفای حقوق محرومان در حوزه قضایی، اجرایی و تقنینی، توسعه آموزش‌های اعتقادی فرهنگی و اصلاح الگوی مصرف برای خانواده‌های تحت پوشش از دیگر اقدامات کمیته امداد در حوزه پیش‌رو است.

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در ادامه با تبریک فرا رسیدن نیمه ماه مبارک رمضان سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت‌ حضرت امام حسن مجتبی‌(ع)، گفت: 15 تا 21 ماه رمضان هفته اطعام و اکرام، نوع دوستی و تعاون نامگذاری شده که فرصت ارزشمندی برای توسعه فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری است.

 

وی با بیان این‌که نوع دوستی و تعاون محبت‌آفرین است و سبب وفاق، وحدت و همدلی عمومی می‌شود، یکی از راه‌های کسب عزت را محبت به دیگران، دستگیری از افتادگان و همدردی و تعاون اجتماعی عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیش از چهل سرفصل کاری با همکاری و مشارکت مردم، افتخار خدمتگزاری به ایتام را دارد.

 

انواری، وفاق و وحدت ملی را سرمایه اصلی نظام اسلامی دانست و با بیان این‌که عنصر محوری وحدت، دل‌های پر از لطف و صفای مردم است، گفت: محبت به دیگران راه رهایی از خودمحوری، بخل، تنگ نظری و غرق شدن در مسائل دنیایی و تعاملات ناسالم انسانی است و وحدت دل‌ها در جامعه‌ای که رنگ الهی خود را حفظ می‌کند، تقویت می‌شود. /920/پ202/ج

ارسال نظرات