۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۳۴۵۵۵
همزمان با ولادت امام حسن مجتبی؛

ضریح بقعه امامزاده سید عبدالعزیز دهسرخ رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی‌امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: امروز غرب در محاصره خمینیسم قرار گرفته و اسرائیل و آمریکا در حال مرگ است و استراتژیست‌های آمریکایی و اسرائیلی می‌دانند که قرن آینده، قرن اسلام است.
رونمايي ضريح

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ضریح بقعه امامزاده سید عبدالعزیز روستای دهسرخ از توابع شهرستان نیشابور، شب گذشته 13 مرداد، همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور معاون استاندار و مدیر کل اوقاف و امور خیریه و دیگر مسؤولین خراسان رضوی رونمایی شد.

 

سردار محمد غفاری، معاون سیاسی‌امنیتی استاندار خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به تفاوت عملکرد ائمه معصومین(ع) با انسان‌های دیگر یعنی اخذ مأموریت و اجرای بدون نقص آن، گفت: امام حسن(ع) زمانی به حکومت رسید که امیرالمومنین(ع) هیچ چیز از حکومت برای خود نداشت.

 

وی با اشاره به این‌که معاویه، 17 سال در شام حکومت کرد و به مدت پنج سال در برابر امام علی(ع) ایستاد، گفت: در زمان امام حسن(ع)، معاویه تجربه‌ای 22 ساله در خلافت داشت و با 60هزار نیرو در برابر ایشان ایستاد که امام با وجود مشکلات و نداشتن یار با دو گزینه صلح و جنگ روبرو شدند.

 

 غفاری با تأکید بر این‌که معاویه کمر به نابودی اسلام بسته بود، تصریح کرد: امام حسن(ع) با این صلح، اسلام و امامت را حفظ کرد، اصولی‌ترین مسائل را در صلح آورد و نیز زمینه را برای قیام امام حسین(ع) آماده کرد.

 

وی در ادامه به وضعیت کشور اشاره کرد و گفت: امروز غرب در محاصره خمینیسم قرار گرفته و اسرائیل و آمریکا در حال مرگ است و استراتژیست‌های آمریکایی و اسرائیلی می‌دانند که قرن آینده، قرن اسلام است.

 

وی با اشاره به این‌که ملت ایران پشت سر ملت سوریه ایستاده است و کشورهایی مانند قطر جرأت عرض اندام ندارند، گفت: انقلاب اسلامی ایران به‌زودی به ظهور حضرت مهدی(عج) ختم می‌شود و اسرائیل و آمریکا دیگر بر روی کره زمین وجود نخواهند داشت.

 

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری خراسان رضوی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که باید روستای دهسرخ از لحاظ مادی و معنوی تبدیل به منبع درآمد شود، گفت: این روستا به لحاظ سنتی و گردشگری، با توجه به وجود فضای معنوی چشمه رضوی ‌(محلی که به اذن خدا، آب برای وضوی حضرت رضا(ع) از زمین جوشید)، مصلی رضوی (محل نماز امام رضا(ع)) و وجود امامزاده سید عبدالعزیز، حائز اهمیت است.

 

 گفتنی است، ساخت ضریح امامزاده سیدعبدالعزیز، از شش ماه قبل از سوی هنرمندان اصفهانی آغاز شد که در آن از طلا و نقره استفاده شده و بیش از 400 میلیون ریال هزینه آن، از سوی یک خیر پرداخت شد./932/پ203/ب

ارسال نظرات