۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۵۰۱۴
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(19)؛

آیت الله موسوی جزایری: حدیث غدیر سند برتر امامت و جانشینی امام علی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیث غدیر «من کنت مولاه و فهذا علی مولاه» اظهار داشت: حدیث غدیر سند برتر و جامع ماندگاری و جاودانگی امامت و جانشینی امام علی(ع) بر مسلمانان است.
آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در نوزدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت « اَلسَّلامُ عَلَى الاْئِمَّهِ الدُّعاهِ وَالْقادَهِ الْهُداهِ، وَالسّادَهِ الْوُلاهِ، وَالذّادَهِ الْحُماهِ، وَاَهْلِ الذِّکْرِ، وَاُولِى الاْمْرِ، وَبَقِیَّهِ اللهِ، وَخِیَرَتِهِ وَحِزْبِهِ، وَعَیْبَهِ عِلْمِهِ، وَحُجَّتِهِ وَصِراطِهِ وَنُورِهِ وَبُرْهانِهِ، وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ » به تبیین « ، وَالسّادَهِ الْوُلاهِ » پرداخت و گفت: « سید » یعنی سرور و کسی که « سوئدت » دارد که به معنای بزرگی می باشد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ائمه اطهار(ع) صاحب اختیار بودند، ابراز داشت: اهل بیت(ع) برگزیدگانی هستند که وجود مقدس شان تداوم وجود حضرت پیامبر اکرم(ص) بود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که وجود حضرت رسول الله(ص) اکتسابی و از جانب خداوند برگزیده شده بود، بیان داشت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تداوم وجود، رسالت و منش پیامبر(ص) هستند؛ چراکه این بزرگوان اوصیا و جانشینان رسول الله هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضرت صاحب الزمان(عج) بقیه الله است، اظهار داشت: «بقیةالله» بدین معنی است که باقی مانده آنچه از حجت های الهی است که خداوند متعال برای بشریت تعیین کرده است.

وی با اشاره به آیه قرآنی «بقیةالله خیر لکم إن کنتم مؤمنین» خاطرنشان کرد: حضرت صاحب الزمان(عج) آخرین فرستاده خداوند و باقیمانده اهل بیت پیامبر(ص) می باشد که وجود مقدسش تداوم رسالت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر این که « «أنَا سَیّدُ وَلَدِ آدم یوم القیامة، و لا فخر» اذعان داشت: در روز قیامت حضرت رسول اکرم(ص) سید و سالار فرزندان آدم است که ایشان در این باره می فرمایند « در رابطه با این موضوع هیچ گونه فخری نیست؛ چراکه این را خدا مقرر کرده است».

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به عبارت « فاطمه الزهرا سیدةنساءالعالمین» تأکید کرد: پیامبر(ص) بارها این عبارت را در رابطه با دخترشان حضرت فاطمه زهرا(س) به کار می بردند و می فرمودند «دختر من فاطمه؛ سید و سالار همه زن های عالم است»

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در این باره از پیامبر سؤال شد که آیا این موضوع در رابطه با حضرت مریم(س) نیز صدق می کند که پیامبر فرمودند « خیر؛ حضرت مریم فقط سید و سالار زنان زمان خودش بود»

وی به حدیث دیگری از پیامبر(ص) مبنی بر این که «أنا سید ولد آدم و علی سید العرب» اشاره و تصریح کرد: پیامبر(ص) در این حدیث می فرمایند «من سید و سالار فرزندان آدم هستم و علی(ع) سید و بزرگ عرب است».

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) ابراز داشت: امام همه مسلمانان عالم اعم از عرب و عجم، پیشوای پرهیزگاران عالم و فرمانده ورود کنندگان به بهشت با چهره های نورانی حضرت علی (ع) است.

آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد: این احادیثی که قرائت شد همگی از کتب برادران اهل سنت است و هیچ کدام از منبع شیعیان ذکر نشده است که باز جای تأمل دارد که چرا به سخنان و کلام بزرگان خود گوش نمی دهند و عمل نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که مقام سیادت در رابطه با امام حسن و امام حسین(ع) صدق می کند، بیان داشت: در رابطه با حسنین(ع) پیامبر بارها فرموده اند که «حسن و حسین؛ سیدی شباب اهل جنه» هستند که نشان برخورداری این بزرگواران از مقام سیادت است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حدیث غدیر «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» اظهار داشت: حدیث غدیر سند برتر و جامع ماندگاری و جاودانگی امامت و جانشینی امام علی(ع) بر مسلمانان است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر این که «علی بعد از من ولی هرمؤمنی است» بیان داشت: این حدیث مهم و جامع پیامبر تاکنون سبب شده بسیاری از پیروان ادیان دیگر با استناد به این حدیث به تشیع، دین حقیقت و سعادت چنگ برنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر مصیبت ضربت حضرت امیرالمؤمنین(ع) به سخنان خود پایان داد./9461/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات