۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۰۵۷
با حضور آیت‌الله سبحانی:

آیین اختتامیه ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه ترتیل خوانی قرآن با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
آیین اختتامیه ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه ترتیل خوانی قرآن با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه، علی اصغر پور محمدی مدیر شبکه سوم سیما، بهرام محمدی نیا مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم و قاریان مرتلان حرم حضرت معصومه(س)  در حرم شب کذشته در حرم کریمه اهل بیت برگزار شد.


بر اساس این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یزدان پناه از قاریان بین المللی قران کریم آغاز شد و در ادامه حضرت آیت‌الله سبحانی به ایراد سخن پرداخت و به تبیین جایگاه قرآن و اعجاز و ماندگاری آن پس از قرن‌ها اشاره کرد.


این مرجع تقلید با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) چون نبوتش جاودانی است باید معجزه آن هم جاودانی باشد، گفت: معجزه سایر انبیا الهی محدود به زمان و مکان خودشان بود اما معجزه پیامبر به گونه‌ای است که هنوز بعد از گذشت قرن‌ها کسی نتوانسته مانند ان را بیاورد.


حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت انس جوانان با قرآن تأکید و برنامه‌های قرآنی حرم حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان را در جهت آشنایی با کلام الهی مؤثر دانست و ابراز کرد: جوانی که با قرآن مأنوس ‌است کمتر دچار گناه می‌شود.


وی با بیان این‌که قرآن یک نوع مصونیت به جامعه و جوانان می‌بخشد، اظهار کرد: امروز دشمنان با انواع ابزار آلات و ماهواره‌ها به دنبال انحراف جوانان هستند اما توجهه به قرآن آنها را در مسیر صحیح حفظ خواهد کرد.


این مفسر برجسته قرآن بر ضرورت آموزش قرآن در دوران کودکی تأکید کرد و  گفت: امروز شیعیان متهم به بی توجهی به کتاب آسمانی هستند اما وقتی کودکان ما را می‌بینند که حافظ و قاری قرآن هستند از مواضع خود عقب نشینی می کنند.


در ادامه این مراسم گروه تواشیح الغدیر به اجرای برنامه پرداخت و پس از آن بهرام محمدی نیا مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم در سخنانی گفت: امروز آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) در سراسر جهان الگو شده است.


وی با اشاره به این‌که رمضان ماه بهار قرآن است، خاطرنشان کرد: رسانه ملی رسالت خود را برای ترویج فرهنگ قرآنی و بهار قرآنی در داخل و خارج از کشور به بهترین شکل انجام داد.


مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم تصریح کرد: اینگونه مراسم در اماکن مقدسه نشان می‌دهد که شیعه علاوه بر توجه به اهل بیت(ع) و پیروی از آنها به قرآن نیز توجه ویژه‌ای دارد و به علاقه مندی و انس با قرآن شناخته می‌شود.


در پایان این مراسم نیز از قاریان، مرتلان و تعدادی از عوامل برگزاری آیین ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه(س) تجلیل به عمل آمد./927/پ202/ع

ارسال نظرات