۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۳۶۴۹۳
استاد حوزه و دانشگاه:

علمای شیعه و سنی، وهابیت را مطرود می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کریمی با اشاره به این‌که وهابیت با تحریک غرب، چهره حقیقی مبانی دینی و مکتبی اسلام را مخدوش می کند، گفت: منطق شیعه، بی منطقی وهابیت در جوامع اسلامی را رسوا کرده است.
وهابيت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمود کریمی، استاد حوزه و دانشگاه اردبیل، امروز در مراسم سوگواری تخریب بقاع متبرکه بقیع، در اردبیل اظهار داشت: وهابیت ساخته و پرداخت نظام سلطه و استعمارگر برای عدم تحقق وحدت واقعی میان امت اسلامی است؛ از این رو همواره از سوی علمای شیعه و سنی طرد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: جنایات وهابیت در طول دهه های اخیر نشان از درک و فهم نادرست آنان از ارزش ها و مبانی متعالی اسلام دارد، چنان که تخریب قبور ائمه بقیع و مسلمان کشی در بحرین مصدق این ادعا است، در حقیقت منطق شیعه، بی منطقی وهابیت در جوامع اسلامی را رسوا کرده است.

 

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: استکبار جهانی و استعمار پیر با استفاده ابزاری از وهابیت به دنبال اهداف شوم خود در کشورهای اسلامی هستند، تا جایی که سال های گذشته شاهد فجیع ترین جنایات بشری در پاکستان و بحرین بوده ایم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اردبیل با تأکید بر آگاهی عموم اقشار جامعه نسبت به شبهات القایی وهابیت در جوامع اسلامی گفت: امروز نیازمند مقابله جدی، آگاهانه و منطقی از دین هستیم، گاه دفاع نامناسب از اعتقادات دینی بدترین ضربه را به مفاهیم دینی وارد می‌کند، که شاید دشمنان خود قادر به آن نبودند.

 

وی با بیان این‌که وهابیت با تحریک غرب، چهره حقیقی مبانی دینی و مکتبی اسلام را مخدوش کرده است، افزود: بسیاری از ظالمان زمان با بمب‌گذاری در حرم عسگریین و تخریب قبور ائمه اطهار سعی کردند به هر نحو ممکن با اسلام ناب مقابله و مبارزه کنند اما قرآن کریم پاسخی روشن به این گروه شرک داده است که در دشمنی با رسولان و انبیای الهی هیچ کاری از پیش نمی‌برند.

 

حجت الاسلام کریمی با تأکید بر این‌که عشق و ارادت شیعه به ائمه معصومین با هدف الگو از راه و سلوک اندیشه الهی آنها بوده است، گفت: رشد اسلام‌گرایی و تشیع‌گرایی در جهان اسلام سبب شده دشمن با تحریک گروه‌های افراطی و متعصب دیگر مذاهب و ادیان به مقابله با اسلام بپردازد.

 

وی وهابیت و بهائیت را دو فرقه خطرناک برای جهان اسلام دانست و افزود: نظام سکولار و لیبرالیستی غرب، اسلام و تشیع را بزرگ‌ترین مانع در رسیدن به اهداف خبیث خود می‌داند؛ از این رو با تحریک گروه ها و فرق ضاله از جمله وهابیت به دنبال اختلاف شیعه و سنی و جنگ مذاهب در ممالک اسلامی است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات