۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۶۴۹۶

انتشار کتابچه تدبر در قرآن از منظر قرآن، اهل‌بیت، امام و رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ کتابچه «تدبر در قرآن از منظر قرآن، اهل‌بیت، امام و رهبر انقلاب» به همت مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره منتشر شد.
انتشار کتابچه تدبر در قرآن از منظر قرآن، اهل‌بیت، امام و رهبر انقلاب

 

حجت الاسلام مهدی مقامی، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: کتابچه «تدبر در قرآن از منظر قرآن، اهل‌بیت، امام و رهبر انقلاب» با هدف ترویج و توسعه فرهنگ تدبر در قرآن از سوی مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره مشهد مقدس منتشر شد.

وی با بیان این که این کتابچه در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد توسط حجت الاسلام حمید محمدی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی رونمایی شده است، خاطرنشان کرد: این کتاب به سه سر فصل «چیستی، جایگاه و الزامات تدبر»، «ضرورت تدبر در قرآن» و «آثار و ثمرات تدبر» از منظر قرآن، اهل‌بیت، امام و رهبر انقلاب پرداخته است.

حجت الاسلام مهدی مقامی در خصوص معنای تدبر در قرآن بیان کرد: تدبر به معنای تفهم قرآن است و این تفهم جز با انس با قرآن حاصل نخواهد شد، انس با قرآن نیز با تکرار آیات و مطالعه قرآن و مفاهیم قرآنی به دست می آید.

وی تدبر در قرآن را غایت نزول کتاب خدا عنوان کرد و با اشاره به این نکته که تدبر در قرآن مسأله‌ای همگانی است، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام در خطبه غدیر خطاب به مردم فرمودند «ای گروه مردم، در باره قرآن بیاندیشید و از آیاتش سر در بیاورید و همیشه به محکمات آن ناظر باشید و نباید از آیات متشابه پیروی کنید» در این کلام نبی مکرم اسلام سطحی از فهم قرآن مورد نظر است که تمام مردم را در بر می گیرد.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره اهل بیت(ع) به آیه 82 سوره نسا اشاره کرد و با ذکر این که خداوند در این آیه سؤال می‌کند «آیا در قرآن تدبّر نمی کنید؟»، تصریح کرد: براساس ظاهر این آیه، توهّم اختلاف و ناهماهنگی در قرآن به وسیله تدبّر در قرآن برطرف می شود و تدبر در این آیه به معنای فهم هماهنگی قرآن است./968/پ203/س

 

ارسال نظرات