۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۷۴۶۲
سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

ثبت نام عتبات عالیات از هفته آینده آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ پیش ثبت نام عتبات عالیات از سوی سازمان حج و زیارت از ساعت 8 صبح روز شنبه هجدهم شهریور آغاز و تا ساعت 24 روز جمعه سی و یکم شهریور ادامه خواهد داشت.
عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، متقاضیان تشرف به عتبات عالیات از تاریخ 27 مهرماه تا 29 آذرماه می توانند با رعایت موارد مشروحه ذیل و با تکمیل فرم مربوطه در پایگاه اطلاع رسانی عتبات به نشانی اینترنتی http://atabat.haj.ir برای خود و همراهان پیش ثبت‌نام کنند.

براساس این گزارش: روز شنبه یکم مهرماه مشخصات ثبت شده متقاضیان با پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف شده و روز یکشنبه دوم مهرماه قرعه کشی انجام ونتایج قرعه کشی روز دوشنبه سوم مهرماه بر روی پایگاه اینترنتی عتبات قابل رویت خواهد بود.

 توصیه سازمان حج و زیارت به متقاضیان این است که به جهت آشنایی کامل با مراحل و روش ثبت نام حتماً این موارد را در نظر داشته باشند که پیش ثبت نام گروهی یا از یک تا هفت نفر (حداقل 1 و حداکثر 7 نفر) و یا فقط به صورت 35 نفره (کامل) انجام می‌شود و افرادی که مبادرت به ثبت نام 35 نفره می کنند توجه داشته باشند، درصورتی‌ که تعدادی از آنها منصرف یا از گروه خارج شوند(گروه جدید تشکیل دهند) و عدد گروه به کمتر از 25 نفر تقلیل پیدا کند، گروه اولیه حذف و در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد و  فقط 15درصد ظرفیت اعزام مختص اعزام های گروهی (گروههای 35 نفره) است، از این رو پیشنهاد می‌شود علاقه مندان برای اینکه بتوانند از امکان بیشتری برای تشرف بهره‌مند شوند، در گروههای یک تا هفت نفره ثبت نام کنند.

توجه به نکات ذیل برای ثبت نام کنندگان ضروری است:

هر گروه از یک سرگروه و افراد زیر گروه وی (همراهان) تشکیل می‌شود که لازم است مشخصات کامل سرگروه و اطلاعات اولیه همراهان(کد ملی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج گردد و هر نفر فقط یکبار و در یک گروه می تواند (بعنوان سرگروه یا همراه) ثبت‌نام کند و همچنین کدملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق و در صورت مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت‌احوال کشور مبنای عمل خواهد بود، از این رو در ثبت کد ملی دقت مضاعف به عمل آورید.

پس از اتمام مهلت پیش ثبت نام پنج شنبه 31 شهریورماه امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نمی باشد و باتوجه به اعلام اسامی افراد پذیرفته شده جهت ثبت نام در کاروانها از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (یا یکی از نزدیکان وی) در فرم پیش ثبت‌نام الزامی است و در صورتی‌ که تعداد افراد پیش ثبت‌نام شده از ظرفیت اعزام در ماه‌های اعلام شده در استان‌های مختلف بیشتر باشد، اولویت تشرف گروه‌ها براساس قرعه‌ تعیین و از طریق همین سایت به آنها اعلام می گردد و افراد مازاد بر ظرفیت حذف می‌شوند.

قرعه کشی و اعزام افراد پذیرفته شده از استان محل سکونت سرگروه (قید شده در سیستم)صورت خواهد گرفت. از این رو ضروری است، استان و شهر محل سکونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب کنید و همچنین تاریخ تولد افراد باید به صورت کامل روز، ماه و سال (به‌ صورت چهار رقمی) در فرم درج شود.

پس از تکمیل فرم و ثبت آن، اطلاعات دریافتی جهت کنترل نمایش داده می‌شود، اطلاعات نمایش داده شده را به دقت کنترل و در صورت صحت، گزینه تأیید را انتخاب و نسبت به قطعی نمودن پیش ثبت‌نام خود اقدام کنید و چنانچه اطلاعات نمایش داده شده صحیح نیست با انتخاب گزینه بازگشت و اصلاح مجدد نسبت به رفع مغایرتها اقدام کرده و پس از قطعی نمودن پیش ثبت‌نام، سیستم یک شماره رهگیری به گروه تخصیص می دهد که این شماره را یادداشت نموده و برای پیگیری های بعدی نزد خود نگهداری کنید.

داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ اعزام ضروری است و فرزندان بالای 17 سال نیاز به گذرنامه مستقل دارند و برابر مقررات جاری برای زنان بدون محرم زیر 45 سال، روادید صادر نمی گردد و فقط افراد پذیرفته شده در قرعه کشی دارای الویت اعزام بوده و انتقال یا جایگزینی به غیر، میسر نمی باشد.

شایان ذکر است، ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت، فقط کاروان های مجاز اعلام شده در سامانه ثبت نام عتبات عالیات را  مورد تائید این سازمان عنوان کرده است. /907/ت203/ی

ارسال نظرات