۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۳۷۶۵۲
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران؛

فضای خدمت در مسجد مقدس جمکران گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: با توجه به ظرفیت های فرهنگی باید فضای خدمت در مسجد مقدس جمکران توسعه یابد.
حجت الاسلام مرتضي وافي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام مرتضی وافی در همایش خادمان افتخاری فرهنگی مسجد مقدس جمکران که سه شنبه شب در سالن عصر آفتاب این مکان مقدس برگزار شد، اظهار داشت: این مسجدمقدس به دلیل وجود خیل کثیر زائران و مجاورانی که دارد از ظرفیت بالای فرهنگی وخدمت رسانی برخوردار است که می بایست از سوی همه خدمت گزاران بویژه خادمان فرهنگی شناسایی و سازمان‌دهی شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه تا پیش از برنامه های نیمه شعبان عده ای از عزیزانی که راس امور فرهنگی و مهدوی کشور قرار دارند، هیچ حسابی بر این مکان مقدس برای انجام کارهای فرهنگی باز نمی کردند،  ادامه داد: امروز همه به این نتیجه رسیده اند که مسجد مقدس جمکران ظرفیت عظیمی جهت انجام فعالیتهای بزرگ مهدوی در سطح کشور و حتی بین الملل دارد و در رسانه نیز مطرح کردند که جمکران ظرفیت دعوت از پاپ یا طرح ها و برنامه های بزرگ آموزشی و فرهنگی را در خود دارد.

حجت الاسلام وافی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به اینکه حضور زائران در مسجد سه مرحله دارد بیان داشت: عده ای از روی عادت می آیند، برخی از روی عادت و حاجت و خوش بحال کسانیکه از روی عادت، حاجت و ارادت در این مکان مقدس حضور پیدا می‌کنند.

وی خدمت گذاری را در سه مقطع توصیف کرد و اظهارداشت: عده ای از روی وظیفه، برخی یک مرحله بالاتر از روی عقیده و دسته سوم کسانیکه نه عقیده و نه وظیفه، بلکه آن را  به عنوان یک عطیه و موهبت می دانند که از سوی صاحب مسجد اعطا شده به آنها اعطا شده است.

حجت الاسلام وافی خاطرنشان کرد: همه باید در خدمت گذاری شور روز اول را داشته باشیم و خدای نکرده خسته و از روی عادت کار نکنیم./997/د102/ن

ارسال نظرات