۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۸۱۶
امام جمعه موقت مشهد:

پیمان شکنی با ولایت انسان را از مسیر حق منحرف می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد با بیان این که پیمان شکنی با ولایت انسان را از مسیر حق منحرف و دور می کند، گفت: دیگر جایی برای صحه گذاری رفتار فتنه گران مدعی پیروی خط امام باقی نمی ماند چرا که آنان نه تنها از امام بریده اند بلکه به زمان طاغوت برگشته اند.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: ایشان در طول 34 سال امامت خود، سه اقدام بزرگ انجام دادند که نخستین آن، تأسیس حوزه علمی عظیمی بود که منشأ حرکت های علمی در جهان اسلام شد و امروز حوزه های علمیه شیعه واهل تسنن مولود تلاش های مبارک ایشان است.
وی با اشاره به این که تشکیلات علمی هزار ساله اهل تسنن همچون الازهر به دست شیعه و برگرفته از نام مبارک حضرت زهرا(س) بنیان گذاری شده است، ادامه داد: دومین کار مهم امام صادق(ع) این بود که تشیع را به عنوان یک مکتب به دنیا معرفی کردند.
امام خمینی با الهام از مکتب جعفری پیروزی خون بر شمشیر را اثبات کرد
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ابراز داشت: امام خمینی(ره) نیز که شاگرد همین مکتب بود، انقلاب اسلامی را در سالروز شهادت امام صادق(ع) از فیضیه شروع کرد و در 17 شهریور 57 با پیوند حرکت الهام گرفته از مکتب جعفری با عاشورای حسینی، پیروزی خون بر شمشیر را به اثبات رساند.
امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: این شاگرد مکتب امام صادق(ع)حکومتی را تشکیل داد که دو امپریالیسم شرق و غرب را در هم شکست و دین رسمی آن اسلام و مذهب اثنی عشری بود و در ادامه تا امروز، دنیا را در آستانه یک تحول عظیم قرار داد؛ به گونه ای که امروز اسرائیل از حزب الله شکست می خورد و استکبار جهانی در باتلاق حرکات مدافعانه غلط خود گرفتار است.
بیانات رهبری در اجلاس عدم تعهد استکبار جهانی را در هم کوبید
وی افزود: امروز در شرایطی که اروپای غارتگر در مقابل طوفان جنبش وال استریت به بن بست خورده و زلزله بیداری اسلامی اسلامی جهان را تکان داده است، به یک باره دوسوم رهبران کشورهای جهان در مرکز حکومت الهام گرفته از مکتب جعفری، گرد هم می آیند و رهبری این حکومت اسلامی، بیانات حکیمانه خود را در خصوص وضعیت کنونی و آینده جهان و راهبردهای خروج دنیا از چالش های پیش رو را تبیین کرده و در یک حرکت عظیم دیپلماتیک استکبار جهانی را در هم کوبید.
امام جمعه موقت مشهد تأکید کرد: برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران همچون گلوله ای بود که به مغز استخوان استکبار اصابت کرد و اکنون گیج است و نمی داند چه ضربه ای خورده است.
وی سومین اقدام اساسی امام ششم را نحوه برخورد هوشمندانه ایشان در برابر خلفای عباسی دانست و گفت: منصور با وجود همه سفاکی هایش، بسیار زیرک بود و می دانست امام بیکار و ساکت نخواهد نشست از این رو ایشان را به طرق مختلف تحت نظارت و کنترل شدید قرار داده بود به گونه ای که شیعیان حتی برای سوالات خود باید با لباس مبدل وارد منزل امام می شدند.
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ادامه داد: منصور وقتی دید نمی تواند ایشان را منزوی کند، خانه را به آتش کشید و ایشان را با زهر به شهادت رساند.
وی همچنین با گرامیداشت قیام خونین و سرنوشت ساز 17 شهریور 57، از مردم برای حضور پر شور وباشکوه در مراسم های سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) دعوت کرد.

پیمان شکنی با ولایت انسان را از راه حق باز می دارد
امام جمعه موقت مشهد همچنین در خطبه نخست نماز جمعه خاطرنشان کرد: برای حرکت سالم و موفق و همراه با زاد اندوزی از دنیا به آخرت، انسان باید پنج مرحله شناخت و انتخاب راه، منحرف نشدن از راه، متوقف نشدن و بازنگشتن از راه را رعایت کند.
وی گفت: در هر یک از این مراحل، گناهانی هستند که انسان را از طی آن مرحله باز می دارند، اما در مرحله آخر گناهانی همچون پیمان شکنی با امامت و ولایت، انسان را به طور کلی از راه مستقیم برمی گرداند، کسی که پیمان خود با رهبری اسلامی اعم از ائمه اطهار(ع) و ولی فقیه را بشکند نه تنها دیگر در صراط مستقیم نیست بلکه به عقب بازگشته است.
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به فرازی از خطبه فدکیه اظهار داشت: در این فراز، حضرت زهرا(س) با استناد به قرآن کریم، پیمان شکنی با ولایت را سبب بازگشت به جاهلیت معرفی می کنند؛ بنابراین دیگر جایی برای صحه گذاری رفتار فتنه گران مدعی پیروی خط امام باقی نمی ماند چرا که آنان نه تنها از امام بریده اند بلکه به زمان طاغوت برگشته اند.
وی یادآور شد: تقوا ملکه معنوی است که در این مسیر، ما را در برابر گناه واکسینه می کند./930/پ201/ج
 
ارسال نظرات