۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۳۹۳۱۴

تحصیل 110 طلبه در حوزه علمیه خواهران آمل

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با بیان این که 110 طلبه در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون حدود 200 طلبه از این حوزه فارغ التحصیل شدند.
خواهران طلبه

کبری مهربان، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که 110 طلبه در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون حدود 200 طلبه از این حوزه فارغ التحصیل شدند.

 

وی با اشاره به حضور خواهران حوزوی در نهادهای فرهنگی به ویژه مدارس، افزود: در حال حاضر 70 نفر فارغ التحصیلان این حوزه به عنوان امام جماعت مدارس شهرستان فعالیت دارند.

 

خانم مهربان با بیان این که یکی از سیاست های این حوزه علمیه همراهی با دیگر نهادهای فرهنگی و دینی است، گفت:  این حوزه  علمیه در همه بخش های فرهنگی شهرستان جریان داشته و در طول فعالیت های آن قرار دارد.


مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با تاکید بر این که حوزه های علمیه پیش قراولان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند، یادآور شد: حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل به عنوان یک مجموعه فرهنگی مادر در کنار فعالیت های خود، نیازهای سایر مراجع را در بخش هایی چون تربیت نیرو تامین می کنند.


مهربان با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه و روحانیت امروز به عنوان ادامه دهندگان مسیر ائمه معصومین(ع) نقش مهمی در ترویج اسلام ناب بر عهده دارند.
 
وی حوزه‌های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت های برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، حوزه و روحانیت را پیشگامان اصلی ترویج اندیشه های ناب دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه همواره در مسیر تقویت اسلام ناب گام برداشته است.
 
مهربان در پایان با تاکید بر این که مبلغان دینی باید بر اساس نیازهای زمان پاسخگوی نسل جوان باشند، بیان داشت: امروز پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان در جامعه اسلامی مطرح کردند یکی از وظایف مهم روحانیت است./950/ت302/س

ارسال نظرات