۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۷۷۳
خبرگزاری رویترز:

هکرهای ایرانی به سه بانک آمریکا حمله کردند

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رویترز از حمله هکرهای ایرانی به سه بانک بزرگ آمریکا خبر داد.
1

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری رویترز از چندین حمله هکرهای ایرانی به موسسه های بانک آمریکا، جی پی مورگان و سیتی گروپ در یک سال گذشته خبر داد.

رویترز نوشت: این حملات از اواخر سال 2011 آغاز و در سال جاری نیز ادامه داشته است. این حملات به صورت اختلال در سرویس اینترنت و  بالا بردن ترافیک وب سایت های این بانک ها بوده است.

 

این خبرگزاری افزود: اسناد و شواهد نشان می دهد که هکرها به دلیل اجرای تحریم های اقتصادی علیه ایران توسط این بانک ها، آنها را مورد هدف قرار داده اند.

 

خبرگزاری رویترز ادامه داد: افراد مطلع می گویند حمله به سه بانک بزرگ آمریکا از داخل ایران صورت گرفته است، ولی مشخص نیست که آیا دولت ایران در این حملات دست داشته است یا این که حمله کنندگان شهروندان عادی این کشور هستند.

 

مقام های دولتی و این سه بانک بزرگ آمریکا از اظهار نظر در خصوص این حملات خودداری کرده اند. در هفته گذشته و به دنبال اختلال در سرویس دهی اینترنتی بانک آمریکا  و جی پی مورگان، یک نهاد مالی آمریکایی نسبت به حملات سایبری به بانک ها و موسسه های بیمه هشدار داده بود.

 

گفتنی است سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی در نشست خبری صبح امروز ضمن تکذیب این خبر گفت: ادعای حمله هکرهای ایران به بانک های آمریکایی برای مشروعیت بخشیدن به حملات خودشان است و ما نباید در زمین آنها بازی کنیم.

 

وی با تاکید بر این که هیچ گونه حمله سایبری از سوی ایران علیه کشورها صورت نگرفته است، افزود: این که یک شخص یا گروهی از مسلمانان به خاطر ناراحتی از اهانت به پیامبر اسلام (ص) تصمیم به هک سایت های غربی بگیرد، یک موضوع است اما ما رسما اعلام می کنیم که هیچ گونه حمله ای نداشته ایم. /982/ب903/د

 

ارسال نظرات