۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۹۹۶۵
حجت الاسلام خاموشی:

سند چشم انداز حوزه‌های علمیه باید ترسیم شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر این که حوزه‌های علمیه کشور ما باید در کل جهان برتر باشند خواستار ترسیم سند چشم انداز حوزه‌های علمیه شد.
حجت الاسلام خاموشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران کوثر تهران با اشاره به ارتقای علمی حوزه‌های علمیه کشورهای عراق و لبنان تصریح کرد: حوزه‌های علمیه کشورهای عراق و لبنان از لحاظ علمی خوب کار می‌کنند و حوزه‌های علمیه کشور ما باید در کل جهان برتر باشند و برای رسیدن به این مقصود و بالابردن سطح علمی و پژوهشی، سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه باید ترسیم شود.

وی در ادامه افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، رسالت حوزه‌های علمیه،‌ فقه است و طلاب باید موضوعات مقالات و پایان‌نامه‌های خود را با توجه به نیاز فرهنگی و اجتماعی جامعه انتخاب کنند که با جستجو در فضای مجازی می‌توان موضوعات جدیدی را کشف کرد و بعد از مطالعه، نظریه اسلام را مطرح کرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با ارائه پیشنهادی درباره موضوع مقالات و پایان‌نامه‌ها اظهار داشت: پیشنهاد من در موضوعات مقالات و پایان‌نامه‌ها این است که موضوعات باید مکمل یکدیگر باشند، مثلاً در فقه پزشکی، تمام ریز موضوعات این موضوع به صورت تخصصی مورد مطالعه و پژوهش قرار بگیرد، در این صورت بعد از پنج سال، یک پژوهش کامل در موضوع فقه پزشکی انجام شده است که مورد رجوع نهاد و مراکز علمی می‌شود.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به قدرت مدیریت مقام معظم رهبری در سطح جهان تصریح کرد: بحمدالله رشد ایران اسلامی در عرصه جهانی و مقابله با نظام سلطه رو به پیشرفت است و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای حکیمانه‌تر از هر روز پیش می‌رود و اگر بخواهیم قواره سیاسی مقام معظم رهبری را با نظام‌های سیاسی جهان بسنجیم، ایشان ابرقدرتمندتر مدیریت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به گوشه‌ای از مدیریت جهانی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در یک لحظه با طالبانیسم، القاعده، وهابی‌ها و طرح نظام عثمانی مقابله کرده و در یک لحظه خط مقاومت در مقابل اسرائیل و بیداری اسلامی را تقویت کرده و در یک لحظه با تحریم‌ها مقابله و از نظام هسته‌ای دفاع می‌کند و در عین حال هم شاخص علمی کشور را رشد می‌دهند که تمام این کارها، گوشه‌ای از رهبری و مدیریت جهانی ایشان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در تعریف فقیه ابراز داشت: امام صادق(ع) از امیرالمؤمنین(ع) نقل می‌کنند که فقیه راستین کسی است که مردم را از رحمت الهی مأیوس نکند و آنها را از عذاب الهی ایمنی ندهد و براساس قرآن عمل کند که تمام این ویژگی‌ها در مقام معظم رهبری وجود دارد.

حجت الاسلام خاموشی در پایان با اشاره به ارتقای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران کوثر تهران اظهار داشت: حوزه علمیه کوثر با برنامه‌ریزی کیفی و راهبردی، باید به رتبه اول حوزه علمیه خواهران کشور برسد و رقابت‌های علمی و پژوهشی این مجتمع علمی، باید کیفی سازی شود./958/پ202/ص

ارسال نظرات