۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۴۰۵۶۵
با شهادت یک جوان انقلابی؛

آمار شهدای شیعه عربستان به 15 تن رسید

خبرگزاری رسا ـ یکی از جوانان شیعه عربستان که بر اثر حمله نیروهای امنیتی آل سعود زخمی شده بود، روز گذشته به شهادت رسید تا آمار شهدای شیعه در این کشور در ماه های گذشته به 15 تن برسد.
حسن زاهري، شهيد شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حسن زاهری نوجوان 16 ساله شیعه عربستان که بر اثر حمله روز چهارشنبه نیروهای امنیتی آل سعود در شهر عوامیه زخمی شده بود، روز گذشته به شهادت رسید.

 

وی در حمله ای زخمی شده بود که طی آن، دو تن از جوانان شیعه شهر عوامیه عربستان به شهادت رسیده بودند.

 

شهروندان شیعه عربستان در شهرهای قطیف، سیهات، ربیعیه، صفوی، عوامیه و قدیح، روز گذشته در اعتراض به شهادت سه تن از جوانان شهر عوامیه به خیابان ها آمده و جنایت های آل سعود را محکوم کردند.

 

تظاهرکنندگان که زنان و کودکان فراوانی در میان آنها حضور داشتند عکس شهدا و زندانیان را برافراشته و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

 

ساکنان استان شیعه نشین قطیف که از کشتار شیعیان شهر عوامیه به شدت خشمگین شده اند، امروز (شنبه) را عزای عمومی اعلام کردند.

 

با وجود این که سه روز از شهادت این جوانان شیعه گذشته است، مقامات سعودی از تحویل پیکر آنان به خانواده هایشان جلوگیری می کنند.

 

گفتنی است بر اثر حمله روز چهارشنبه نیروهای امنیتی آل سعود به منازل مسکونی در شهر العوامیه، دو شهروند به شهادت رسیده و چندین تن دیگر زخمی و بازداشت شده بودند که حسن زاهری یکی از این جوانان بود که به شهادت رسید.

 

سرنوشت دو جوان دیگر همچنان مبهم است و نیروهای امنیتی هیچ اطلاعاتی از آنان در اختیار مردم قرار نمی دهند.

 

با شهادت این سه جوان، آمار شهدای شیعه عربستان در چند ماه گذشته به 15 تن رسید./980/ب901/ک

ارسال نظرات