۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۶۴۱
آیت‌الله‌ نوری همدانی:

مردم با روحیه جهادی شکست‌های متعددی را به دشمنان تحمیل کرده اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی روحیه جهادی و شهادت طلبی ملت ایران را تحسین کرد و گفت: ملت ایران در سایه این روحیه شکست های بسیاری را به دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی تحمیل کرده اند.
آيت الله حسين نوري همداني
 

 به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله‌ حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در دیدار تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، بر ضرورت ارتقای بصیرت و معرفت دینی و اعتقادی دانشجویان و اساتید جهت پاسخگویی به شبهات تاکید کرد.

   
وی از ایمان به عنوان محکم‌ترین و مقاوم‌ترین سنگر در راستای مقابله با دشمنان یاد کرد و با بیان این که نتیجه نگاه سکولاری به دین بن بست سیاسی،‌ فرهنگی،‌اقتصادی و اجتماعی است،‌ تصریح کرد:‌ در اسلام سیاست و دیانت به هم آمیخته هستند و نمی شود این دو را از هم جدا تصور کرد.
 
 
این مرجع تقلید با اشاره به تعالیم دینی به بررسی جایگاه علم و علم آموزی در اسلام پرداخت و گفت: هیچ ملتی با جهل پیشرفت و رشد نمی کند،‌ خوشبختانه ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی به پیشرفت های بسیار خوبی رسیده است،‌ از این رو باید دانشگاه‌های ما به سمتی بروند که علم توأم با ایمان در آن‌ها باشد.
 
این مرجع تقلید یکی دیگر از سنگرهای مبارزه علیه دشمنان را سنگر وحدت دانست و گفت: امروز امت اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به اتحاد دارند چراکه دشمنان با توطئه تفرقه مذهبی به دنبال اجرایی کردن اهداف و نقشه های شوم خود هستند.
 
 
وی با اشاره به آموزه های دینی،‌ ولایت فقیه را بهترین شیوه برای اداره حکومت اسلامی در عصر غیبت دانست و گفت: بنا بر آموزه های اسلامی در راس جامعه باید نبی، امام معصوم و در عصر غیبت ولی فقیه حاکم باشد و غیر از این هر حکومتی نامشروع و طاغوتی است.
 
 
حضرت آیت‌الله‌ نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود جامعه برخوردار از فرهنگ جهاد و شهادت را جامعه زنده و پویا دانست و گفت: جامعه‌ای که عشق به جهاد و مجاهدت در آن موج زند همواره در برابر دشمنان اسلام از مصونیت برخوردار خواهد بود و هیچ گاه سلطه سلطه گران را نخواهد پذیرفت.
 
 
این مرجع تقلید بیان داشت: خوشختانه جامعه اسلامی ایران نیز از چنین فرهنگی برخوردار هستند و با تمسک به روحیه جهادی و شهادت طلبی شکست های متعددی را به دشمنان تحمیل کرده اند. /942/پ202/ج
ارسال نظرات