۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۴۰۷۴۴
رییس بسیج طلاب کشور خبرداد؛

ساخت فیلم مستند زندگی نخستین شهید روحانی دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور از آغاز ساخت فیلم مستند زندگی نخستین شهید روحانی دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: به زودی ساخت مستند زندگی شهدای روحانی شاخص استان های کشور نیز آغاز خواهد شد.
فيلم

حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که چهار هزار و پانصد روحانی در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: حضور روحانیان در جنگ به عنوان پیشتازان عرصه فرهنگی بسیار با اهمیت بود و یکی از جلوه های بسیج روحانیان در دوران دفاع مقدس تشکیل گردان فاتحین در لشگر 25 کربلا و لشگر ثارالله کرمان بود.

 

وی با اشاره به این که بسیج طلاب یک ضرورت برای دفاع از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب و تداوم اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل در جلوه های مختلفی چون رزمی، تبلیغی و دیگر عرصه ها در کنار رزمندگان حضور داشتند.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور  در خصوص ساخت فیلم های مستند از زندگی شهدای گرانقدر روحانیت، یادآورشد: به یاری خداوند متعال ساخت نخستین فیلم مستند مربوط به زندگی اولین شهید روحانی در دوران دفاع مقدس(شهید قنوتی) آغاز شده است و در مراکز استان ها نیز  بر اساس دستورالعمل، ساخت مستند زندگانی روحانیان شاخص بزودی شروع خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که خاطرات دفاع مقدس قصه نیست و واقعیتی است که اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال خواست که دشمنان بر ما تسلط پیدا نکنند که در وعده الهی هیچ تخلفی وجود ندارد و باید ابعاد حماسه های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه تبیین شود تا آنان بدانند که چه ایثارها و فداکاری هایی در راستای امنیت و استقلال کشور صورت گرفته است.

 

وی در پایان با اشاره به این که هشت سال دفاع مقدس فرصت طلایی بود و خوش به حال کسانی که از آن به بهترین وجه ممکن استفاده کردند، خاطرنشان کرد: بازماندگان و یادگاران جنگ برای امروز و فرداها ذخیره شده اند و به دلیل آن که در زمانه کنونی فتنه ها سر در می آورد و نوع جنگ عوض می شود وظیفه رزمندگان نیز در برهه کنونی بسیار سنگین و حساس است.

 

وی با اشاره به این که حرکت بسیج طلاب بعد از دفاع مقدس در راستای تداوم راه شهدا و رزمندگان است، خاطرنشان کرد: برنامه های گسترده ای برای طلاب در قالب عرصه های علمی فرهنگی، جنبش نرم افزاری و کرسی های آزاد اندیشی صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که بسیج طلاب در عرصه امر به معروف و نهی از منکر حضور مؤثر و فعالی داشته است، یادآور شد: جامعه طلاب کشور در این راه مقدس شهدا و جانبازانی را تقدیم  انقلاب کرده است.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور با اشاره به این که سازمان بسیج طلاب در برنامه های بسیج حضوری فعال و گسترده دارد، گفت: حضور فعال و سازمان یافته در عرصه بسیج با عناوینی چون مربی و سرحلقه طرح صالحین و فعالیت در عرصه سازندگی معنوی به شکل گروه های جهادی فرهنگی و تبلیغی از جمله این برنامه ها است./950/ت302/ب

ارسال نظرات