۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۴۰۷۸۰
مدیر حوزه‌های علمیه؛

مجتمع مراکز تخصصی حوزه‌ راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ساخت مجتمع مراکز تخصصی حوزه علمیه قم در آینده خبرداد.
آيت الله حسيني بوشهري رييس حوزه هاي علميه کشور
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، ظهر امروز در نشستی با مدیران مراکز تخصصی حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: مراکز تخصصی، یکی از با سابقه‌ترین نهاد‌ها به شمار می‌روند.
وی با اشاره به استقبال گسترده از رشته‌های تخصصی حوزه، اظهار داشت: بعد از فعالیت رشته‌ها و مراکز تخصصی در قم، دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز خواستار راه‌‌اندازی رشته‌های تخصصی هستند که این مسأله نشان دهنده اهمیت و جایگاه این رشته‌ها در حوزه است.
عضو خبرگان رهبری همچنین به برخی مشکلات موجود در مراکز تخصصی حوزه اشاره کرد و بیان داشت:‌ در راستای برطرف کردن این مشکلات و کاستی‌ها، اقدامات زیادی صورت گرفته تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد پیشرفت‌هایی در این عرصه باشیم؛ از جمله اقدامات، تشکیل کمیته آموزش در شورای گسترش حوزه‌های علمیه بود.
وی ادامه داد: در راستای برطرف کردن مشکلاتی از جمله فضای آموزش، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و توافقی که صورت پذیرفته است،‌ ساخت مجتمع مراکز تخصصی حوزه علمیه قم در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود و فضای آموزشی مناسبی را در اختیار این مراکز قرار می‌دهد.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری درباره برخی کاستی‌ها در امکانات آموزشی و پژوهشی، ادامه داد: در راستای برطرف کردن این مشکلات علاوه بر به کار گرفتن امکانات حوزه،‌ باید خیرین حوزه را بسیج کنیم تا هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.
امام جمعه قم در پایان با تأکید بر توجه طلاب به فعالیت‌های پژوهشی اظهار داشت: طلاب مشغول به تحصیل در رشته‌های تخصصی باید علاوه بر آموزش‌های تخصصی، در عرصه‌های پژوهشی نیز ورود یابند و کارهای ارزشمندی در این عرصه داشته باشند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری اضافه کرد: طلبه‌ای که در مراکز تخصصی حضور دارد، اگر تنها به فعالیت‌های آموزشی بسنده کند، نمی‌تواند رشد علمی زیادی داشته باشد.
بر پایه این گزارش، در ادامه این نشست همچنین حجج اسلام فرخ‌فال، مدیر حوزه علمیه استان قم، فرحانی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه، نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه و تنی چند از مدیران مراکز تخصصی حوزه علمیه قم به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند./997/د102/ن
ارسال نظرات