۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۸۴۹
مشاور استاندار آذربایجان‌ شرقی در امور روحانیت:

تبریز خاستگاه فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان هریس در بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز گفت: تبریز مهد فرهنگ و تمدن و همچنین خاستگاه فرهنگ اسلامی است.
حجت الاسلام قهرمان احمدي مشاور استاندار آذربايحان شرقي در امور روحانيت

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌ شرقی در امور روحانیت در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که با استقبال مردم دیگر استان‌های کشور نیز همراه است، فرصتی برای ترویج ارزش‌ها و مبانی فرهنگی مورد سفارش اسلام است.

 

وی نمایشگاه کتاب تبریز را مهم‌ترین رویداد فرهنگی منطقه شمال‌غرب کشور دانست و خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه بهترین شرایط را برای ترویج فرهنگ مطالعه کتب مفید فراهم کرده است، چراکه بر اساس مبانی اسلام؛ جامعه‌ ایده‌آل سلاحش تبدیل به قلم می شود و کتبش بر اصول الهی استوار است.

 

امام جمعه هریس با تأکید بر این‌که آشنایی جوانان با تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی تنها با ترویج فرهنگ کتابخوانی و بهره‌مندی از ابزارهای هنری امکان‌پذیر است، گفت: کتاب بزرگ‌ترین سرمایه ملت‌ها و از شاخص‌های توسعه فرهنگی و مدنیت جوامع محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را عامل ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دانست و تصریح کرد: کتاب زمینه تعالی و بالندگی بشریت را فراهم می‌کند؛ از این رو اصحاب قلم و فرهنگ باید همواره با توجه به رسالت سنگینی که بر عهده دارند تقوا را رعایت کرده و در ارائه مطالب خود حدود و مرزها را در نظر بگیرند.

 

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت ترویج فرهنگ مطالعه کتاب های ارزشمند را بزرگ‌ترین خدمت به جوانان دانست عن و با اشاره به صبغه فرهنگی و دینی منطقه آذربایجان گفت: آذربایجان و به‌ویژه تبریز مهد فرهنگ و تمدن و همچنین خاستگاه فرهنگ اسلامی است.

 

وی با اشاره به این‌که نخستین پایتخت شیعی جهان در تبریز بنا نهاده شده است، افزود: در حوزه تفسیر قرآن کریم علامه طباطبایی، در تبیین مقام ائمه معصومین(ع) علامه امینی و در حوزه علوم انسانی علامه جعفری سه شخصیت برجسته‌ معاصر هستند که همواره افتخار آذربایجان و ایران اسلامی بوده‌اند.

 

حجت‌الاسلام احمدی لازمه تداوم عالم‌پروری منطقه آذربایجان را ترویج فرهنگ کتابخوانی و به تبع آن تقویت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دانست و گفت: جامعه‌ای که با فرهنگ مطالعه مانوس باشد، گرفتار افکار التقاطی و القائی دشمنان نخواهد شد.

 

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در پایان با تقدیر از فعالیت‌های خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار علما، روحانیان و حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: خبرگزاری رسا امروز مورد وثوق و اعتماد حوزویان است و بنده همواره اخبار این رسانه دینی و نشریه ندای طالبیه از انتشارات دفتر منطقه شمال‌غرب را مطالعه می کنم./935/ت302/س

ارسال نظرات