۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۴۰۹۵۳
یک فعال فرهنگی مطرح کرد؛

اصناف تأثیرگذار نیازمند گذراندن دوره‌های بصیرت‌افزایی

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان گفت: باید دوره‌های بصیرت‌افزایی از سوی نهاها و دستگاه‌های فرهنگی برای صاحبان مکان‌های فرهنگی و تفریحی و اصناف تأثیرگذار برگزار شود.
حجت الاسلام حاجي پور- رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه لرستان بازار

حجت الاسلام محمد حاجی پور، رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، با اشاره به وضعیت نامناسب اخلاقی برخی از مراکز تفریحی، هنری، ورزشی، هتل‌ها و تالارها اظهار داشت: نیروی انتظامی ابتدا باید به این مکان ها نامه نگاری و در غیر این صورت برخورد قاطع خود را داشته باشد.

وی با بیان این که فرهنگ‌سازی در کشور از وظایف نهادهای مربوطه است، عنوان داشت: باید دوره‌های بصیرت‌افزایی از سوی نهاها و دستگاه‌های فرهنگی برای صاحبان مکان‌های فرهنگی و تفریحی و اصناف تأثیرگذار برگزار شود.

حجت الاسلام حاجی پور به کارشکنی برخی در برقراری امنیت اخلاقی از سوی نیروی انتظامی اشاره و ابراز کرد: هرکسی که انتقادی راهگشا و صحیح داشته باشد قابل قبول است؛ اما با بهانه انتقاد، نیروی انتظامی را تخریب کند، پذیرفته شده نیست.

وی با تأکید بر این که برخی به سبب کاستی‌هایشان، جلوی طرح تشدید امنیت اخلاقی را می گیرند، بیان داشت: ملاک در کشور اجرای قانون است و انتظار ما نیز این است که قوه قضایه بیش از پیش به نیروی انتظامی کمک کند.

رییس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با بیان این که امروزه می توان گفت که زمینه نیمی از جرایم جامعه در فضای سایبری رخ می دهد، افزود: اقتدار پلیس باید در همه جا باشد و هرکجای که دشمن خواهان ضربه زدن به نظام است باید مقابله کند.

وی بر ضرورت گسترش ابزارهای الکترونیکی پلیس و حضور در فضای مجازی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: این موضوع نیازمند بودجه ویژه و استفاده از کارشناسان مربوطه و جوانان حزب الهی است.

حجت الاسلام حاجی‌پور با بیان این که آشنایی با احکام امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از مسائل روان‌شناختی و جامعه‌شناسی در کار نیروی انتظامی ضروری است، اضافه کرد: ایمان والا، اخلاص در عمل، پرکار بودن، ساده‎زیستی و دارای اخلاق حسنه را از ویژگی‌های است که باید پرسنل نیروی انتظامی داشته باشد./9463/ت302/س

ارسال نظرات