۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۴۱۰۱۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد؛

ساخت کتابخانه مرکزی به زودی آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از حل مشکل زمین کتابخانه مرکزی استان با مساعدت استاندار خبر داد و گفت: کار ساخت این کتابخانه به زودی آغاز خواهد شد.
سيدمرتضي اسماعيلي طبا مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری و با حضور خبرنگاران، ساخت کتابخانه مرکزی را در پیشبرد مسایل فرهنگی استان مؤثر دانست و اظهار کرد: احداث این کتابخانه به بهبود وضعیت فرهنگی استان بویژه در مناطق محروم کمک شایانی خواهد کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که در سفر مقام معظم رهبری به استان قم طرح کتابخانه مرکزی استان به تصویب رسید، گفت: از لحاظ اعتباری این طرح با مشکلی مواجه نبود و تنها مشکل این طرح زمین آن بود.
اسماعیلی طبا با اشاره به حل مشکل زمین کتابخانه مرکزی قم، ابراز کرد: با پیگیری استاندار قم مشکل زمین این کتابخانه حل شده و به زودی آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور استاندار قم، مهندس ضیغمی معاون وزیر نفت و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی مشکل زمین طرح کتابخانه مرکزی استان برطرف شد.
استان قم رده دوم کشور در نشر کتاب
اسماعیلی طبا با اشاره به افزایش قیمت کاغذ، از افزایش نشر کتاب در استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: استان قم پس از تهران مقام دوم در نشر کتاب را دارد.
وی انتشارات بوستان کتاب و باران را از جمله ده ناشر برتر کشور خواند و گفت: کتاب‌های دینی، علوم، کودک و نوجوان، ادبیات، علوم اجتماعی و کمک آموزشی و درسی بیشترین نشر را به خود اختصاص داده‌اند.
برگزاری مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان
اسماعیلی طبا با اشاره به چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی قم، اظهار داشت:‌ مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت 6:30 روز جمعه چهاردهم مهرماه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری جشنواره تئاتر استانی را انگیزه دادن، حمایت و ارتقا سطح کیفی گروه‌های نمایشی استان دانست و ابراز کرد: منتخبان این جشنواره بعد از حضور در جشنواره منطقه‌ای به جشنواره تئاتر فجر راه خواهند یافت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که نمایش‌ها در سه سالن قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: پس از فراخوان چهل و دو نمایشنامه ارسال شد که از از این میان شش نمایشنامه به بخش مسابقه راه یافت./927/پ202/ن
ارسال نظرات