۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۴۲۰
در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا آمل؛

دوره ارتقای توان تبلیغی امامان جماعت مدارس آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره ارتقاء توان تبلیغی امامان جماعت مدارس با محوریت آموزش مهارتی و علمی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد.
طلاب خواهر

 

خانم کبری مهربان، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل از برگزاری دوره ارتقاء توان تبلیغی امامان جماعت مدارس با حضور 70 نفر از ائمه جماعات مدارس دخترانه این شهرستان با محوریت آموزش مهارتی و علمی در این حوزه خبر داد.

 

وی با اشاره به این که یکی از محورهای فعالیت فرهنگی حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) را اقامه نماز جماعت مدارس تشکیل می دهد که در پنج سال متوالی این برنامه در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دخترانه آمل برگزار می شود، بیان داشت: با توافق صورت گرفته با مجموعه آموزش و پرورش شهرستان، آموزش و نظارت با حوزه علمیه خواهران آمل و پشتیبانی های اداری از سوی آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

 

خانم مهربان با بیان این که ساختار آموزشی آموزش و پرورش اجازه برنامه غنی نماز جماعت را نمی دهد که در این راستا باید تمهیداتی صورت پذیرد، گفت: دغدغه اصلی حوزه علمیه پیرامون وقت و ارزش گذاری است که باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل با اشاره به این که بسترها و پشتیبانی های آموزش و پرورش در همه سطوح به نحوی شایسته صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: باید حمایت های لازم از این طرح ارزنده که می تواند موجب تعمیق باورهای دینی و معرفتی دانش آموزان شود صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که طرح های فرهنگی می تواند در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی دانش آموزان مؤثر باشد، گفت: دشمن درصدد است تا با برنامه ها و نقشه های گوناگون نسل جوان جامعه را از مسیر خدا محوری خارج کند تا این قشر مهم و تأثیرگذار بر اساس فرهنگ غربی رشد کند که باید به نحوی شایسته در مقابله با جنگ نرم دشمنان اقدام کرد.

 

مهربان با تاکید بر این که هدف گذاری از اهمیت والایی در این طرح برخوردار بوده است، یادآور شد: در صدد هستیم که خروجی این طرح در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی، نیازهای حوزه و تبدیل شدن خواهران دانش آموز به عنوان مادران نمونه باشد و نیز آنکه خوهرانی که به دانشگاه راه پیدا می کنند در آنجا با تغییر هویت مواجه نشوند و بتوانند مسیر مستقیم را در راستای سعادت دنیوی و اخروی خویش طی کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آمل به گسترش روز افزون شبهات در جامعه اشاره کرد و با بیان این که طلاب حوزه بهترین قشر پاسخگویی به این شبهات عقیدتی هستند، تصریح کرد: باید از پتانسیل طلاب حوزه بیشتر در عرصه های دینی و فرهنگی بهره گرفته شود.

 

وی سست کردن اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان را مهم ترین هدف دشمنان از ترویج خرافه و عرفان های نوظهور در جامعه دینی دانست و بیان داشت: امروز حوزه های علمیه پیشگام مقابله با این تهاجم نظام سلطه هستند./950/ت302/س

ارسال نظرات