۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۴۲۷۱۶
اسفند ماه امسال؛

کنگره ملی امام حسن در گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری کنگره ملی امام حسن(ع) اسفند‌ماه امسال در رشت خبر داد.
کنگره ملی امام حسن در گیلان برگزار می شود

جت‏الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از برگزاری کنگره ملی امام حسن(ع) اسفند‌ماه امسال با هدف آشنایی و شناخت سیره و شخصیت امام حسن(ع) در رشت خبر داد.

 

حجت الاسلام عادلی به برگزاری موفقیت آمیز کنگره امام علی(ع) از سوی این اداره کل سال گذشته در رشت اشاره کرد و گفت: کنگره ملی امام حسن (ع) نیز امسال از سوی این سازمان 14 اسفند در مرکز استان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اعلام عمومی فراخوان مقاله این کنگره ادامه داد: محورهای مقالات در بخش‏های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، نصایح و بررسی خطبه‌ها و کلمات نورانی امام حسن مجتبی(ع) است.

 

وی تصریح کرد: محور های مقاله در بخش سیاسی با عنوان بررسی و تحلیل علل صلح امام حسن مجتبی(ع)، بررسی و تحلیل تأثیر صلح امام حسن(ع) بر قیام عاشورا، آسیب‏شناسی نخبگان سیاسی دوره امام حسن مجتبی(ع)، بررسی تطبیقی جنگ نرم در دوران امام حسن مجتبی(ع) و عصر حاضر و فتنه‏سازان از نگاه امام حسن مجتبی(ع) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در بخش فرهنگی و اجتماعی، محورهای مقالات باید در قالب بررسی علل اشتهار امام حسن مجتبی(ع) به کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) و زهد و عبادت آن حضرت، نقش و وظایف شیعه در معرفی جلوه‏های رفتاری امام حسن مجتبی(ع)، تواضع و فروتنی امام حسن مجتبی(ع)، شیوه و روش برخورد امام حسن مجتبی(ع) با دشمنان عصر خویش، تربیت اخلاقی از نگاه امام حسن مجتبی(ع)، عصمت امام حسن مجتبی(ع) و بررسی علل شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) باشد.

 


وی با اعلام این که محورهای مقالات در بخش اقتصادی باید با موضوعاتی مانند وقف از نگاه حضرت امام حسن مجتبی(ع)، کسب روزی حلال از نگاه امام حسن مجتبی(ع) و ترویج فرهنگ انفاق در سیره امام حسن مجتبی(ع) باشد، اضافه کرد: محور مقالات در خصوص نصایح و بررسی خطب و کلمات نورانی امام حسن مجتبی(ع) در حوزه‏های سیاست، خانواده، جوانان و تعلیم و تربیت است.

 

حجت‏الاسلام عادلی مهلت ارسال مقالات را تا سی دی‌ماه امسال اعلام کرد و گفت: علاقه‏مندان می‏توانند آثار خود را به نشانی گیلان، شهرستان رشت، ابتدای گلسار، اداره‏کل اوقاف و امور خیریه استان، معاونت فرهنگی و اجتماعی، دبیرخانه کنگره ملی علمی امام حسن مجتبی(ع) ارسال کنند./950/ت302/ب

ارسال نظرات