۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۴۴۷۷۲

دانش‌آموزان قمی طلیعه بندگی را جشن گرفتند

خبرگزاری رسا ـ مراسم طلیعه بندگی ویژه جشن تکلیف دانش آموزان پسر قمی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
طليعه بندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن تکلیف ویژه پسران دانش‌آموز شهر مقدس قم پیش از ظهر امروز هشتم آبان‌ماه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با عنوان «طلیعه بندگی» برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده، سیدمرتضی اسماعیلی طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر قم، مدیران معاونین مدارس، مسؤولان استان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

مراسم ابتدا با اجرای سرودی در مدح امیرمومنان(ع) و قرائت میثاق‌نامه عهد عبادت و بندگی با خداوند متعال از سوی دانش‌آموزان آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، در سخنانی ابراز داشت: یکی از عنایت خداوند متعال به نوجوانان توفیق عبادت و بندگی است.

وی اضافه کرد: یکی از توفیقات و جوایزی که خداوند متعال به نوجوانان می‌دهد این است که اجازه سخن گفتن با خودش را به او داده و بار حساس و مهم مسؤولیت و تکلیف را به دوش او می‌گذارد.

امام جمعه قم خطاب به نوجوانان گفت: از دیگر هدیه‌هایی که خداوند نصیب نوجوانان شهر مقدس قم کرده، توفیق برگزاری جشن ورود به بندگی و تکلیف در جوار کریمه اهل‌بیت(ع)، حضرت معصومه(س) است که با اجتماعی شکوهمند و ارزشمند برگزار می‌شود.

این استاد حوزوی با اشاره به این که نوجوانان جمهوری اسلامی ایران ثمره و میوه دل خانواده‌های ایمانی و انقلابی ما هستند، بیان داشت: باید این افراد را قدر بدانیم و برای ایجاد زمینه‌های موفقیت آن‌ها تمام تلاش خود را انجام بدهیم.

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که نوجوان باید برای انجام اوامر و دستورات الهی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: نوجوان باید در سنگر تکلیف وظایفی که خداوند از آن‌ها می‌خواهد را انجام داده و از آن‌ها شانه‌خالی نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سالروز فرارسیدن عید سعید غدیر خم، تصریح کرد: نوجوانان ثمرات انقلاب و محصولات انسانی فرهنگ ناب محمدی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی در پایان گفت: نوجوانان باید در تمام عرصه‌های اعتقادی، فرهنگی و علمی سر‌آمد باشند و این زمانی میسر می‌شود که این ثمرات انقلاب به عمل صالح، اخلاق توجه کنند./993/پ202/ی

ارسال نظرات