۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۴۴۷۸۴
آیت الله طبرسی:

قوام و دوام دین به امامت و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با تأکید بر این که قوام و دوام دین ما به امامت و ولایت است، گفت: ولایت رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هیچ گاه جدای از نظام و انقلاب نبوده و نخواهد بود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار دادستان ویژه روحانیت مازندران و معاونان این بخش با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، گفت: پیام غدیر وحدت، اطاعت و هدایت است.

 

وی با بیان این که امروز غدیر از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی غدیری بود که خودش را به جهان نشان داد و امروز در عرصه جهانی عزتمندانه حضور دارد.

  

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که قوام و دوام دین ما به امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: ولایت رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هیچ گاه جدای از نظام و انقلاب نبوده و نخواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امامت همچون نماز برای ما حائز اهمیت است، تصریح کرد: هر مکلفی که نماز می خواند وظیفه دارد؛ امام خود را بشناسد و در مسیر رهنمودهای ایشان گام بردارد.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امامت جنبه تاریخی ندارد و جنبه عملی دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری دهه مبارک غدیر بسیار مهم است و ما آنچه را که در توان داریم باید بکار بگیریم تا این مراسم باشکوه برگزار شود.

 

نماینده خبرگان رهبری، وحدت، اطاعت و هدایت را یکی از پیام های مهم غدیر عنوان کرد و گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

 

آیت الله طبرسی غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و با بیان این که مسأله غدیر مایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است، گفت: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی‌بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

 

وی با تأکید بر این که باید از مسأله غدیر برای نزدیک کردن قلوب مسلمانان بهره گرفت، ادامه داد: در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مؤمنان(ع) ابلاغ شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر موضوع غدیر مطرح نمی‌شد مسأله رسالت ابتر باقی می‌ماند و هیچ قدمی در این خصوص برداشته نمی شد، تصریح کرد: مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

 

حجت الاسلام محمد مجتهد زاده، دادستان ویژه روحانیت مازندران نیز در ادامه این مراسم با گرامیداشت ایام غدیر، بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ علوی در چامعه تأکید کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات