۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۲۴۵

پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر

خبرگزاری رسا ـ در بخشی از پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی آمده است: عید سعید غدیر، فرصتی است برای تجدید میثاق با ولایت و بررسی سخنانی است که رسانه­ها پیرامون این حادثه بزرگ تاریخی پخش می­نمایند و شب و روز ادامه دارد.
ديدار خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) با آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزارری رسا در مشهد، پنجمین اجلاسیه بزرگداشت غدیر با قرائت پیام خصوصی آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، شب گذشته یازدهم آبان، آغاز به کار کرد.
 
این پیام خصوصی که توسط فرزند این عالم جهان اسلام در اجلاس بزرگداشت غدیر قرائت شد، به شرح زیر است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
سلام بر عید غدیر، عید الله اکبر؛ سلام بر فرشتگان خدا که در ملکوت اعلی از این عید تجلیل می‌نمایند و در پیشگاه عبودیت و ربوبیت به ولایت حضرت علی(ع) تقرب می­جویند؛ سلام بر انبیا و پیغمبران؛ بر آدم صفی‌الله، نوح نجی‌الله، ابراهیم خلیل‌الله، موسی کلیم‌الله، عیسی روح‌الله و سلام ویژه و بالاتر از هر سلام بر حضرت محمد مصطفی خاتم النبیا(ص) که در محافل ملکوتی قرب الهی عید سعید غدیر را گرامی می­دارند و به شیعیان متعهد و مخلص امام علی (ع) دعا می کنند و شور، نشاط، وجد و انبساط آنان را در این عید می­ستایند.
 
عزیزان فرهیخته، عید سعید غدیر، فرصتی برای تجدید میثاق با ولایت و بررسی سخنانی است که رسانه­ها پیرامون این حادثه بزرگ تاریخی پخش می­نمایند و شب و روز ادامه دارد و هر چند پایه­های بزرگ مذهب و حقانیت اسلام و مذهب تشیع استوارتر گشته و حق ظاهرتر می­شود، ولی باید در این ایستگاه و جایگاه، مردان محقق و با سابقه میدان داری نمایند و با حفظ وقار لازم در مباحث، کمال اهل بیت(ع) را نشان دهند.
 
سپاس خدای را که ما در همه میدان­ها پیروزیم، منطق قرآن و عترت، منطق وحدانی و ایمانی است؛ آنان که اهل انصافند از رویداد بزرگ و تاریخی غدیرخم همه مطالب را می­فهمند، مصیبت بزرگ منع پیغمبر اکرم(ص) از کتابت و وصیت حق را می‌شناسند. حدیث طیر، حدیث انا مدینة العلم و علی بابها، حدیث منزلت، آیه «انما ولیکم الله»، آیه «ان الذین آمنوا وعملواالصالحات سیجعل لهم الرحمن ولدا»، آیه «انما انت منزل» و حدیث غدیر خم و نصوص بسیار دیگری که همه اعلام و بیان ولایت امیرالمومنین(ع) است. پیام این همه نصوص الهی وقرانی و روایی این است: تبلیغ رسالت اسلام به ولایت حضرت علی (ع) کامل گردد و همه اعلام این است که دین ابتر نماند و پیغمبر اکرم(ص) امت بزرگ خود را مهمل و سرگردان نگذاشت.
 
این نصوص همه ابلاغ دین و اتمام حجت برجهانیان تا روز قیامت است و همه بشارت و مژده نجات و دعوت به خیر و صلاح و رستگاری و عدالت است پس حجت بر همه تمام است، بهانه­ای برای شانه خالی کردن از این وظیفه باقی نمی­ماند. مطلع علمی­فرهنگی غدیر و شرکت کنندگان محترم در این اجلاس و جشن­هایی که در جهان برپا می­شود و همه باید بر خود ببالند و قدر ولایت امیرالمومنین(ع) را بشناسند، این مجالس که به نام مولا امیرالمؤمنین(ع) برگزار می­شود، ان‌شاءلله محل نزول فرشتگان آسمانی و منظر مبارک پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است.
 
در پایان از حضرات آیات، اساتید و شرکت کنندگان محترم و برگزار­کنندگان این جلسه نورانی تشکر را دارم و از خداوند متعال مسئلت می­کنم که زحمات و خدمات این عزیزان مورد نظر کیمیا اثر حضرت بقیة‌الله اعظم قرار گرفته و مشمول دعای خاص آن حضرت باشند و در جوار مرجع شریف و مقدس حضرت ثامن الائمه(ع) بیش از پیش به ابلاغ رسالت غدیر که وظیفه شیعیان مخلص در این زمان می­باشد موفق و مؤید باشند.
 
ذی‌الحجه الحرام 1433، لطف‌الله صافی»/932/د101/س
ارسال نظرات