۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۴۵۲۷۶
حجت‌الاسلام حسینی قزوینی:

غدیر بر پایه‌های فکری دشمن لرزه انداخته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه ماهواره‌ای ولایت گفت: امروزه دشمنان با استفاده از امکانات مختلف و در فضاهای مختلف اعم از فضای سایبری، ماهواره‌ای و تلویزیونی به بیان شبهات در مورد غدیر می‌پردازند و شیعیان باید خود را در مقابل این شبهات آماده کنند.
حجت الاسلام سيدمحمد حسيني قزويني، ‌رييس مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین قزوینی، مدیر شبکه ماهواره‌ای ولایت، شب گذشته در دومین شب از پنجمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر که در هتل الغدیر مشهد برگزار شده بود، گفت: غدیر در حقیقت یک حادثه عادی در گذر تاریخ نبود که بتوان همانند دیگر حوادث تاریخی به آسانی آن را مورد بحث قرار داد.

 

وی افزود: غدیر در حقیقت فصل جدیدی از اسلام بود که با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان امیر مؤمنان و ولی و خلیفه پیامبر(ص) آشکار شد و در این روز دین خداوند تکمیل شد، در بزرگی غدیر همین بس که خداوند به رسول خود حضرت محمد(ص) می‌فرماید«اگر این امر ولایت علی(ع) را به مردم ابلاغ نکنی، رسالت خود را به پایان نرسانده‌ای».

 

وی تصریح کرد: پیامبر در همه جای حج خود در مورد ولایت حضرت علی(ع) صحبت کرده و زمینه را برای بیان خطبه‌های غدیر آماده ساختند، شیخ صدوق در کتاب خصال بیان می‌دارد که حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند«آیا پدرم در روز غدیر برای کسی عذری به جای گذاشت؟».

 

حجت‌الاسلام حسینی قزوینی در ادامه بیان داشت: حضرت فاطمه(س) بعد از وفات پدر بزرگوارش در مسجد حاضر شد و در سخنان خود بیان داشت: «آیا فراموش کرده‌اید که پدرم فرمود: من کنت مولا فعلی مولاه»، بنابراین غدیر، سند حقانیت اهل بیت(ع) و سند حقانیت تفکر شیعی است که موجب لرزه بر پایه‌های تفکرات دشمان اسلام است.

 

وی در ادامه با بیان برخی از شبهات دشمان اسلام در مورد غدیر، گفت: امروزه دشمنان با استفاده از امکانات مختلف و در فضاهای مختلف اعم از فضای سایبری، ماهواره‌ای و تلویزیونی به بیان شبهات در مورد غدیر می‌پردازند، حق این است که درباره غدیر کوتاهی شده و همواره باید مردم و شیعیان آگاه باشند و خود را در مقابل این شبهات آماده کنند.

 

همچنین در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام سیدمحمد بنی هاشمی، محقق حوزوی نیز به مقاله خود با موضوع «نسبت بین عید غدیر و حضرت ولی عصر(عج) به عنوان امام زمان» پرداخت و گفت: غدیر که عیدالله‌الاکبر نامیده شده، در آسمان‌ها به عنوان یوم‌العهدالمعهود نامیده شده و در زمین یوم‌المیثاق‌المأخوذ نامیده شده است.

 

وی با اشاره به آیه «اوفوا بعهدکم» گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند«عهد خداوند، ما اهل بیت(ع) هستیم و هر کس به عهد ما وفا کند به عهد خود با خداوند وفا کرده است»، این عهد و پیمان را به صورت آشکار در خطبه غدیر نیز می‌توان دید، در غدیر برای همه ائمه(ع) عهد و پیمان گرفته‌اند و در خطبه غدیر، پیامبر اکرم به ولایت همه ائمه تا زمان امام عصر(عج) اشاره کرده‌اند.

 

این پژوهشگر حوزوی افزود: در غدیر مولا بودن حضرت علی(ع) از ما خواسته شده که قبول آن سه مرتبه دارد، مرتبه اول همان چیزی است که تمام شیعیان آن را دارند و آن این است که اطاعت از امامان(ع) را واجب می‌دانند، مرتبه دوم این است که انسان خواسته‌های اهل بیت(ع) را بر خواسته‌های خود مقدم بداند، مرتبه سوم نیز این است که خود را عبد اهل بیت(ع) بدانیم.

 

حجت‌الاسلام بنی‌هاشمی توضیح داد: عبد در اینجا به معنی عبدی نیست که برای خداوند به کار برده می‌شود، بلکه به معنی این است که شیعه هرچه دارد از اهل بیت(ع) است و خداوند اینان را موجب فیض قرار داده است که مرتبه عبد بودن، انسان می‌بیند هر آنچه دارد از آن اهل بیت(ع) است و به واسطه اینان به انسان داده شده است.

 

وی تصریح کرد: شیعیان و بلکه انسان‌ها باید همواره به عهد و پیمان خود نسبت به ائمه(ع) وفا نمایند و اکنون وظیفه تشیع نسبت به امام عصر(عج) بسیار آشکار است، زیرا ایشان اکنون ادامه دهنده ولایت خداوند هستند، چنانکه امام صادق(ع) می‌فرمایند«هیچ عیدی از عید قربان و عید فطر بر انسان‌ها نمی گذرد، مگر آن‌که حزنی را بر ما اهل بیت آشکار می‌کند»، چون جای خالی امام عصر(عج) در این اعیاد دیده می‌شود و به همین دلیل به خواندن دعای ندبه سفارش می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بنی‌هاشمی در پایان بیان داشت: عهد و پیمان غدیر این است که انسان بداند چند روز از زندگی خود را در خدمت ائمه(ع) گذرانده و تا چه اندازه امامان(ع) را از خود راضی کرده است./932/پ202/س

ارسال نظرات