۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۶۵۸
نکوداشت فقیه متأله(23)؛

آیت الله شبستری: تبیین شخصیت آیت الله قاضی مقابله مستقیم با عرفان‌های نوظهور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز مقابله با جولان دکان‌داران عرفان‌های نوظهور را نیازمند تبیین صحیح و به دور از افراط و تفریط شخصیت آیت الله سیدعلی آقا قاضی(ره) دانست.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرکزاری رسا در تبریز، شرکت کنندگان در کنگره سراسری بزرگداشت مقام علمی و عرفانی آیت الله سیدعلی‌آقا قاضی طباطبایی(ره)، امروز با آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردند.


امام جمعه تبریز در دیدار که با حضور علما، فضلا و استادان حوزه و دانشگاه همراه بود، با اشاره به ابعاد شخصیت علمی و عرفانی مرحوم آیت الله قاضی اظهار داشت: آن عارف وارسته و بالله به عنوان شخصیتی فقیه، مفسر و ادیب، از نوادر روزگار بود که جا داشت چنین کنگره‌ای در زادگاه آن مرحوم برگزار شود.


وی از آیت الله قاضی به عنوان معلم اخلاق و عالم با عمل یاد کرد و بازگویی سیره زندگانی عرفای اسلامی را پنجره ای برای سیر به سوی حق دانست و خاطرنشان کرد: شاگردان آیت الله قاضی، ایشان را یکی از مصادیق عرفان و مجاهدت می دانند که این خود یکی از نقاط بارز زندگانی عرفای پیرو سیر الی الله به شمار می رود.


آیت الله شبستری ادامه داد: شاگردان
اسلام و بلکه تمام دنیا هستند که این خود بیانگر مقام والای این عالم است، در حقیقت مرحوم قاضی تجلی عرفان اسلامی در شریعت ناب تشیع بوده است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به عشق و ارادت مرحوم قاضی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) افزود: مرحوم آیت الله قاضی تمام زندگانی خود را متعلق به امام حسین(ع) و روضه خوانی برای این امام همام می‌دانست و در منزل جلسات روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار می‌کرد.


وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در دیدار اعضای کنگره نکوداشت آیت الله قاضی اظهار داشت:  حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص شخصیت این عالم والا با تأکید بر ضرورت بهره مندی مردم از حرکت عظیم سلوکی و ریاضتی ایشان، تمام مردم را به بهره برداری از زندگانی آیت الله سیدعلی قاضی دعوت کردند.


امام جمعه تبریز در پایان تبیین صحیح و به دور از افراط و تفریط شخصیت متعالی مرحوم آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی را از لوازم مقابله با جولان دکان‌داران عرفان‌های نوظهور دانست و گفت: بایستی با معرفی الگوهای عرفان ناب اسلامی پاسخگوی تشنگان طریق معرفت در جامعه بود.


گفتنی است، کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی روزگذشته و امروز به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با همکاری بنیاد نیمه شعبان مسجد انگجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات