۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۶۷۰
نکوداشت فقیه متأله(22)؛

مقالات برتر کنگره سیدعلی‌آقا قاضی معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با مراسم اختتامیه کنگره نکوداشت مقام علمی و عرفانی آیت الله سیدعلی آقا قاضی از 11 مقاله برتر در تبریز تقدیر شد.
.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ‌همزمان با اختتامیه کنگره سراسری بزرگداشت مقام علمی و عرفانی این فقیه متأله، از مقاله حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق، اسماعیل منصوری‌لاریجانی، حجت الاسلام محمدجواد رودگر، حجج اسلام غلامرضا حسام و علیرضا رحیمی‌نژاد، سیاوش فیضی، مرتضوی‌امامی، حجت الاسلام علی صدرائی‌خوئی، مهدی مزینانی، حجت‌الاسلام عبدالرحمن عشریه به عنوان یازده صاحب مقاله برتر این کنگره تقدیر شد.

 

بر اساس این گزارش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بنیاد نیمه شعبان مسجد‌آیت‌الله انگجی کنگره بزرگداشت مقام علمی عرفانی آیت‌الله سیدعلی‌آقا قاضی را در پانزدهم و شانزدهم آبان ماه 1391 در تبریز برگزار کرد و رونمایی از هفت کتاب علمی عرفانی با محوریت شخصیت سیدعلی آقا قاضی و همچنین مراتب عرفان اسلامی، رونمایی از تمبر بزرگداشت این فقیه متأله و ارائه یازده مقاله برتر ارسال شده به دبیرخانه کنگره در طول دو روز از اهم برنامه های کنگره سراسری بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی(ره) بود.

 

آیت الله سید علی قاضی فرزند حاج سید حسین قاضی، در سال 1285هـ.ق. در تبریز متولد شد و بعد از بلوغ و رشد به تحصیل علوم ادبیه و دینیه مشغول شد، وی در سال 1313هـ.ق. در سن 28 سالگی به نجف اشرف مشرف شد و تا آخر عمر آنجا را موطن اصلی خویش قرار داد.

 

مرحوم آیت الله قاضی پس از اقامت در نجف اشرف، تحصیلات حوزوی خود را نزد استادانی ازجمله فاضل شربیانی، شیخ محمد مامقانی، شیخ فتح الله شریعت، آخوند خراسانی ادامه داد و پس از سال‌ها تدریس معارف اسلامی، در روز دوشنبه چهارم ماه ربیع المولود سال 1366 قمری مطابق هفتم بهمن ماه در نجف اشرف وفات و در وادی الاسلام نزد پدر خود دفن شد./935/پ203/س

ارسال نظرات