۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۴۶۶۳۸
امام جمعه زنجان:

عقلانیت در سراسر قیام حسینی موج می‌زند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: دشمنان با القای باورهای غلط و شبهه‌افکنی در مسائل تاریخی به دنبال تردید در اذهان شیعیان نسبت به اهداف اصلی نهضت حسینی هستند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان امروز در دیدار مداحان پیشکسوت این استان، اظهار داشت: پیام اصلی نهضت اباعبدالله الحسین(ع) ایستادگی در برابر ظالم و مقابله با بدعت‌گذاران در دین بوده است.

 

وی با تأکید بر این‌که شیعه به برکت الهام از عبرت‌های عاشورایی مقابل استکبار جهانی و نظام سلطه ایستادگی کرده است، خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری شیعه تأسی از فرهنگ حسینی، جهاد و شهادت‌طلبی بوده است، با این حال باید اذعان داشت که شیعیان در طول تاریخ مظلوم واقع شده اند.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند درک حقیقت و فلسفه قیام سال 61 هجری است، تنها با گریه بر مصائب آن حضرت نمی توان بصیرت واقعی را کسب کرد، عزاداری با شناخت و معرفت حسینی به مراتب اجر و پاداشی والاتر از سوگواری احساسی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که عقلانیت در سراسر قیام اباعبدالله الحسین(ع) موج می زند، گفت: دشمنان با القای باورهای غلط و شبهه‌افکنی در مسائل تاریخی به دنبال تردید در اذهان شیعیان نسبت به اهداف اصلی نهضت حسینی هستند، در چنین شرایطی بایستی راه و هدف امام را شناخت، سپس بر مصائب آن بزرگوار گریست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار آشنایی مداحان با مقتل‌های معتبر تاریخی و پرهیز از ارایه مطالب غیرمستند در مجالس عزاداری و سوگواری شد و اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشیع آرزوی رواج خرافه‌گری و بدعت‌گذاری در مجالس عزاداری ماه محرم را داشته و دارند تا بدین تربیت بتوانند علیه شیعه تبلیغ کنند.

 

امام جمعه زنجان همچنین با تأکید بر آموزش مداحان جوان از سوی پیشکسوتان این عرصه تصریح کرد: کانون مداحان استان باید با برنامه ریزی دقیق به دنبال آموزش مداحان جوان باشد، آنان با کسب مهارت‌های تخصصی و همچنین عقیدتی لازم فرصت سوء استفاده به دشمنان نظام اسلامی را ندهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی نظم، هماهنگی و یکنواختی در عزاداری های مردم حسینی زنجان را به برکت مداحان مخلص و ولایت‌مدار این خطه از ایران اسلامی دانست و افزود: در طول تاریخ گاهی یک بیت شعر برنده تر از یک لشگر عظیم تأثیرگذار بوده است./935/پ202/س

ارسال نظرات