۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۴۶۷۲۳
فرمانده نیروی انتظامی قم خبر داد؛

نظارت 400 پلیس یار بر هیئات مذهبی استان قم

خبرگزاری رسا _ فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به این که امسال 400 پلیس یار به هیئات مذهبی قم نظارت می‌کنند، گفت: نیروی انتظامی با هرگونه بی‌انضباطی و ناهنجاری بارز و بدعت‌های مشخص برخورد خواهد کرد.
کاظم مجتبايي فرمانده نيروي انتظامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی قم شب گذشته در همایش هیئات مذهبی استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: ما مسلمانان عقیده داریم دین ما کامل‌ترین دین، پیامبر(ص) خاتم الانبیاء و مکتب اسلام بهترین مکتب است.

وی ادامه داد: هرچند مکتب اسلام در ظاهر یک مکتب است ولی در باطن خود چندین مکتب انسان‌ساز دارد که در ادیان و مکتب‌های دیگر وجود ندارد.

شهادت فرهنگ اسلام است

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به این‌که ولایت ائمه(ع) که در غدیرخم آغاز شد از مکتب‌های انسان ساز اسلام است، گفت: واقعه غدیرخم برای رهایی انسان‌ها از ظلم، ستم و رسیدن به خدا است و در موقعیت‌های سخت از ارزش‌های اسلام دفاع کرده است.

وی اضافه کرد: دومین مکتب، فرهنگ انتظار است و همه مسلمانان اعتقاد دارند روزی موعودی ظهور خواهد کرد و جامعه را از ظلم نجات داده و عدالت خدا را بر زمین می‌گستراند.

سردا مجتبایی فرهنگ شهادت را مکتب سوم اسلام دانست، اظهار داشت: بهترین الگو و نماد فرهنگ شهادت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا است.

پیام عاشورا نجات اسلام از انحرافات ایجاد شده بود

وی افزود: فرهنگ شهادت زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهیم در برابر ظلم و ستم بایستیم و زمانی که رفتار و نیروی مادی پاسخ‌گو نباشد نیروی شهادت کارآمدی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم تصریح کرد: کسانی که عقیده دارند عاشورا یک حادثه و جریان برای مقطع زمانی خاصی است افراد کوتاه فکر هستند که عمق عاشورا را نشناختند.

سردار مجتبایی پیام عاشورا را نجات اسلام از انحرافات ایجاد شده دانست و بیان داشت: باید هیئات مذهبی که افتخار خدمت به ائمه(ع) را دارند ارزش‌های که در روز عاشورا خلق شده را حفظ کنند.

وی ادامه داد: باید هیئات مذهبی از سنت علوی منحرف نشوند و افرادی را که در تلاش برای کم‌رنگ کردن عاشورا هستند را بشناسند.

نظارت 400 پلیس یار به هیئات مذهبی استان قم

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در بخش دیگر از سخنان خود نیروی انتظامی را خدمت‌گزار مردم و هیئات مذهبی دانست و گفت: برای ایجاد آرامش در هیئات مذهبی و دوری از بدعت‌گزاری در هیئات مذهبی 400 نفر از پلیس یاران که از اعضای هیئات مذهبی هستند با لباس و نماد مشخص در هیئات استان حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: هرچند شهر مقدس قم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) و نور راهنمایی و هدایت مراجع تقلید بهره‌مند برخی از افراد درپی هنجارشکنی هستند از این‌رو نیروی انتظامی با هرگونه بی‌انضباطی و ناهنجار بارز و بدعت‌های مشخص برخورد خواهد کرد./993/ پ202/ع

ارسال نظرات