۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۴۶۹۸۵
ویژه اساتید و طلاب ارومیه؛

کارگاه آموزشی شیعه شناسی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی شیعه شناسی با گرایش مهدویت در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
کارگاه آموزشی شیعه شناسی در ارومیه برگزار شد

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، کارگاه دو روزه آموزشی شیعه شناسی با گرایش مهدویت در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با حضور150 نفر از اساتید و طلاب حوزه علمیه ارومیه به کار خود پایان داد.

 

حجت الاسلام فخری، مدیر حوزه علمیه ارومیه در سخنانی با تأکید بر رسالت طلاب علوم دینی در ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت اظهار داشت: آموزش و فهم دقیق و صحیح از دین مقدمه ورود به عرصه‌های تبلیغی است، عدم درک صحیح از آموزه‌های فقهی موجب ضعف در دوران تبلیغ خواهد بود.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان با تأکید بر این‌که علم و عمل باید توأم مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر علم بدون عمل در ذهن آدمی انباشته شود، هیچ سودی نه برای خود و نه برای جامعه خواهد داشت، ضمن این‌که امروز نیازمند حضور روحانیت در جامعه و فضاهای جدید تبلیغی هستیم.

 

وی با تأکید بر آشنایی طلاب و روحانیان با مباحث فرق و ادیان خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از منابع قرآنی، روایی و حدیثی معتبر نیز می تواند بر موفقیت در عرصه‌های تبلیغی کمک شایان توجهی داشته باشد، در حقیقت بدون توجه به منابع غنی قرآنی نمی توان تبلیغی تأثیرگذار داشت.

 

حجت الاسلام فخری با اشاره به این‌که قرآن زمینه‌ساز صلاح و رستگاری بشری است و وارد شدن تفکر و اندیشه قرآنی در زندگی بشری آثار ارزشمندی به دنبال دارد، گفت: قرآن کتاب زندگی است و تمسک به آموزه های این کتاب زندگی می‌تواند در تمام عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی راهگشا باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان این که محافظت عملی از قرآن کریم وظیفه تک تک مسلمانان است، تصریح کرد: در طول 1400 سال گذشته، مجاهدت‌های بسیاری در راستای محافظت عملی از قرآن از سوی مسلمانان انجام شده که باید در این زمان نیز محافظت‌های عملی در راستای نشر و ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی اهتمام ویژه صورت گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حفظ و حراست از رسالت خطیر طلبگی تنها با ایمان و تهذیب نفس محقق خواهد شد، اظهار داشت: عامل بودن به علوم دینی شرط اصلی برای موفقیت در امور از سوی روحانیت است، تبلیغ معارف ارزشمند دینی نیز بدون عمل به گفته‌ها بی‌ثمر خواهد بود.

 

بنا بر این گزارش، مباحث تخصصی شیعه شناسی و مهدویت، شناخت فرصت ها و چالش های شیعه در جهان اسلام، تاریخ تشیع، انحرافات و آسیب های شیعه در طول تاریخ تا به امروز و همچنین اهمیت تبلیغ با بهره مندی از ابزارهای نوین از جمله طرح شده در این دوره آموزشی بوده است./935/پ202/ب 

ارسال نظرات