۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۲۷۷
خطیب مسجد ارک تهران:

خواص نصایح رهبری را نصب العین خود قرار دهند

خبر گزاری رسا ـ خطیب حوزه علمیه خیانت خواص و جعل شخصیت را از عوامل غربت امام دانست و از خواص خواست مراقب نصایح رهبری باشند و رهنمودهای ایشان را نصب العین خود قرار دهند.
حجت الاسلام سيد حسين مومني

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی شامگاه یکشنبه28 آبان‌ماه در مسجد ارک گفت: خیانت خواص و جعل شخصیت از عوامل غربت و تنهایی امام حسین(ع) هستند و خواص جامعه با دقت در نصایح مقام معظم رهبری می‌بایست مراقب باشند تا ولایت تنها نماند. 

وی افزود: در جنگ جمل نیز طلحه و زبیر در اثر دنیا طبی از حضرت امیر(ع) جدا شدند.امّا چون حضرت در میان مردم غریب بود نتوانست از جنگ جمل جلو گیری کند.

حجت الاسلام مومنی دوری از وصایای نبی اکرم(ص) و جعل شخصیت و حدیث را به عنوان عامل مهم در بی‌بصیرتی مردم دانست و بر نتایج آن از جمله کم شدن غیرت دینی و کم رنگی دین در جامعه تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: امید به زندگی را معنویت به ارمغان خواهد آورد و معنویت نیز معمول ولایت است.

این محقق حوزوی،خیانت و سکوت خواص را مهم ترین عامل بی‌بصیرتی دانست و در این رابطه از حوادث بعد از مرگ پیامبر(ص) یاد کرد و گفت: تنها انتخاب منطقی عقل در این حوادث جانشینی علی(ع) است.

حجت الاسلام مومنی در ادامه تاریخ را بصیرت‌سازترین عامل است و حضور چهارهزار نفر در جریان سوزاندن درِب خانه حضرت زهرا(س) و سکوت عموم و خواص را تأسف‌بارترین حالت یک جامعه دانست.

 وی در پایان تأکید کرد خواسته امام حسین و سایر ائمه(ع) بیان صریح حوادث و روشن‌گری مسائل است.

گفتنی است مراسم پس از روضه خوانی حاج منصور ارضی پایان یافت./9595/پ202/ص

ارسال نظرات