۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۴۷۳۲۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ولایت مداری و تبعیت از ولایت بزرگ‎ترین درس نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ولایت مداری و تبعیت از امامت و ولایت را بزرگ‎ترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: دین خلاصه مکتب عاشورا و امام حسین (ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست هم اندیشی شورای مشاوران ایثاگران دستگاه های اجرایی استان در ساری با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، قیام عاشورایی امام حسین (ع) را ماندگار دانست و اظهار داشت: امام حسین (ع) به دست افکار پلید و دیدگاه‌های شوم دشمنان اسلام در روز عاشورا به شهادت رسید، اما همچنان ایده‌‌ها و نظرات این بزرگوار برای ابدیت باقی مانده و همچنان چراغ راه بشریت خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر بهره گیری مناسب از پیام ها و درس های نهضت حسینی گفت: قیام عاشورا سراسر از عبرت و پند های بزرگی است که جامعه امروز ما باید بیشتر به این پیام ها توجه کند و آنها را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام شکریان ولایت مداری و تبعیت از امامت و ولایت را بزرگ‎ترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: دین خلاصه مکتب عاشورا است و امام حسین (ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید و این درس بزرگی برای همه ما است که برای دفاع از دین و ارزش های دینی باید جان خود را در کفه اخلاص قرار دهیم.

 

وی با تأکید بر این که امروز درس ولایت مداری و دفاع از ولایت فقیه قیام عاشورا باید از سوی همگان در جامعه ایرانی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: در دفاع از حریم ولایت و رهبری نباید تعارف کرد، بلکه وظیفه خواص در این خصوص سنگین تر از دیگران است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان در راستای تخریب جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: دستگاه تبلیغاتی بنی امیه در آن زمان آنقدر قوی بود و برای تخریب چهره و جایگاه امیرالمومنین(ع) تبلیغات منفی بسیاری انجام داد تا جایی که مردم امام علی(ع) را بی نماز دانسته و جسارت را به حدی گسترش دادند که لعن و نفرین به امیرالمومنین (ع) در نمازهای یومیه رایج شده بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: دشمنان در حادثه عاشورا تبلیغات منفی بسیاری انجام داده و سعی داشتند تا جریان کربلا را وارونه جلوه دهند ولی اراده خداوند متعال فوق اداره ها است و اداره کرد تا دستگاه حسینی باقی بماند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که جریان عاشورا مانند قرآن است، ادامه داد: آن چنان که قرآن در هر زمان برای ما تازگی دارد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) نیز در هر زمان برای ما تازگی دارد و کهنه نخواهد شد و با گذشت هزار و چهار صد و اندی سال از نهضت حسینی ارادت مردم نسبت به امام حسین (ع) روز به روز بیشتر شده است.

 

این مسؤول فرهنگی ادامه داد: امروزه دشمنان اهل بیت(ع) برای آنکه بتوانند شیعیان را از بین ببرند قصد دارند دو بال پرواز شیعیان که عاشورا و انتظار است را از بین ببرند و برای از بین بردن این دو بال پرواز، ولی فقیه که هدایت این امر در عصر غیبت امام عصر (عج) به عهده اوست را مورد هدف قرار دادند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به پیروزی ایران اسلامی در مقابل توطئه های دشمنان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران این دو امر مهم عاشورا و انتظار را دارا است و همین امر عامل پیروزی ما در برابر دشمنان است و پیام جریان کربلا و شهدای انقلاب اسلامی ما حمایت و تبعیت از ولی امر است.

 

مشاور استاندار مازندران در امور ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به مقاومت و بردباری مردم کشورمان در برابر تحریم های دشمنان گفت: تاریخ انقلاب ما نشان داد هر چقدر در کشور سختی و مشکلات وجود داشته باشد موفقیت ما بیشتر خواهد بود و امروزه در مقابل تحریم دشمنان و فشار جهانی سربلند بیرون خواهیم آمد./950/پ202/ب

ارسال نظرات