۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۴۹۸
استاد حوزه علمیه قم:

حماسه عاشورا الگویی برای آزادی‎خواهان عالم شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بصیرت افزایی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر می تواند سیره ای ارزنده از اباعبدالله الحسین(ع) برای ترویج در جامعه اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما باید تلاش نماید تا انس و الفتی والا با خاندان عصمت و طهارت پیدا کند.
ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم امروز در جمع عزاداران حسینی طایفه بهرستاقی آمل با بیان این که اهل نظر و باطن بر این عقیده هستند که آن چه در کربلا گذشته است تنها یک حادثه بوده است و حماسه نیست، گفت: آنان بر این باورند وقایعی که در کربلا اتفاق افتاده است حادثه ای تلخ و دلخراش همچون صدها حادثه اتفاق افتاده در تاریخ است و فرقی را بین اباعبدالله الحسین(ع) و دیگران قائل نیستند و همه را به یک چشم می بینند.

 

وی با اشاره به این که خون هر کس به قدر همت او است، خاطرنشان کرد: اگر کسی برای آب و خاک جنگید چنین خون و خاکی مقدس است اما اگر کسی نه برای خاک بلکه برای افلاک جنگید چنین خونی به اندازه خدا ارزش دارد.

 

حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با بیان این که خونی که در راه حضرت حق ریخته شود خون خدا خواهد بود، بیان داشت: آن چه در کربلا اتفاق افتاده است حادثه نبوده بلکه حماسه ای والا بود که در آن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای افلاک به نبرد با ظالمان پرداخت.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ترویج فرهنگ عاشورایی یک اصل ارزشمند است که همگان وظیفه دارند نسبت به این امر ارزنده اهتمام والایی را داشته باشند، گفت: حماسه کربلا دفن نشده است بلکه یک دفینه است که باید در راستای ماندگاری آن هر انسانی به قدر توان خود حرکت کند.

 

وی با اشاره به این که لشگر دشمنان اباعبدالله الحسین(ع) مرده بوده و خفته نبودند، گفت: دشمنان حرام خواری را به جایی رساندند که سبب شد بر امام زمان خود شمشیر بکشند و به نبرد با او بپردازند.

 

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی با بیان این که قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برای احیای دوباره اسلام ناب محمدی(ص) بود، خاطرنشان کرد: تاریخ دین مبین اسلام هرگز عظمت و شکوه شهدای این حماسه ارزنده را فراموش نخواهد نکرد و رشادت و دلاورمردی حماسه سازان عاشورا الگویی برای آزادی خواهان عالم خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که محرم ماهی است که تبلور ایثار، شهادت و شجاعت در راه خداوند منان است و دل های مومنان در این ماه آکنده از شور و حال دیگری می شود، گفت: باید در این ماه پیوندی ارزنده با سرور و سالار شهیدان داشته باشیم و سعی نماییم تا سیره عملی این امام همام را به عنوان نقشه راه زندگی خود قرار دهیم که در این صورت خواهیم توانست پله های معنویت و تقرب را به سرعت بپیماییم.

 

وی در پایان با بیان این که بصیرت افزایی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر می تواند سیره ای ارزنده از اباعبدالله الحسین(ع) برای ترویج در جامعه اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما باید تلاش نماید تا انس و الفتی والا با خاندان عصمت و طهارت پیدا کند که در این صورت ارزش های ارزنده اسلامی در میان آحاد مردم نهادینه خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات