۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۰۷۸

اعلام مسیرهای حرکت ضریح مطهر امام حسین در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از مشخص شدن مسیرهای حرکت ضریح مطهر امام حسین(ع) در خوزستان خبر داد.
اعلام مسیرهای حرکت ضریح مطهر امام حسین در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که ضریح جدید امام حسین(ع)، ششمین ضریحی است که از ابتدا جهت حرم مطهر ساخته شده و از نظر مواردی مانند طراحی هنری و استحکام بی نظیر است، ابراز داشت: در سال 367 هجری قمری نخستین ضریح حرم مطهر ساخته و نصب شد.

وی با اشاره به اشتیاق مردم در عرض ارادت به امام حسین(ع) اظهار داشت: مشارکت در این مراسم معنوی افتخاری برای دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی و فرصتی برای عرض ارادت به آستان امام حسین(ع) و اهل بیت رسول الله(ص) است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ورود ضریح جدید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به خوزستان اظهار داشت: در صورت عدم تغییر زمان های اعلام شده ضریح مطهر در تاریخ 13 آذر ماه مصادف با 18 محرم الحرام از شهر حسینیه اندیمشک وارد استان خوزستان خواهد شد و در یادمان دو کوهه مورد اسقبال مردم و مسؤولان استانی قرار می گیرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به مسیر های حرکت ضریح مطهر جهت انتقال به عراق اشاره کرد و گفت: شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، ملاثانی، ویس، شیبان، اهواز، آبادان و ‌خرمشهر میزبان ضریح مطهر خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ضریح به مدت دو روز میهمان مردم اهواز خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی موجود، ضریح مطهر در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به حضور یک روزه ضریح در شهرهای شوشتر، دزفول، آبادان و خرمشهر گفت: ضریح مطهر پس از گذشتن از شهرهای خوزستان، از مرز شلمچه به کربلای معلی منتقل خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی به ساخت و طراحی بی نظیر حرم جدید اشاره کرد و افزود: چوب‌های این سازه از جنس چوب ساج و کمپاس به وزن 5 هزار و 350 کیلوگرم، فلز نقره در قالب صفحات قلمزنی، و گوی و ماسوره به وزن 4 هزار و 600 کیلوگرم استفاده شده است.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد : وزن طلای به کار رفته در این ضریح مطهر 118 کیلو و 650 گرم است که در مجموع وزن کل ضریح مطهر بالغ بر 12 هزار کیلوگرم و جنس سازه اصلی که پذیرای قطعات نقره و طلا می باشد از چوب ساج است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: ‌بر اساس گزارش های مدیران پروژه هزینه مصرفی ضریح جدید امام حسین(ع)  بالغ بر 14 میلیارد تومان است که صرف اجرای این پروژه شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به پایان ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) اظهار داشت: در طول انتقال ضریح مطهر هیچ گونه وجه نقدی و غیر نقدی به عنوان نذورات دریافت نخواهد شد./9464/پ202/ب

ارسال نظرات