۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۱۴۸
عضو هیأت رییسه مجلس:

شهید مدرس هیچ‌گاه مصالح دین و مردم را فدای لابی‌های سیاسی نکرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس هیچ گاه مصلحت مردم و دین را فدای مصلحت‌های سفارشی و یا لابی‌گری‌های سیاسی نکرد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه روز مجلس و سالروز شهادت آیت الله مدرس ترتیب یافت، اظهار داشت: این جمله مشهور شهید مدرس که دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما است، جمله ساده ای نیست و اهمیت این بیان را رهبری چون امام خمینی(ره) درک کرد که آن را شعار مجلس و بلکه نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

 

وی با بیان این‌که آیت الله مدرس در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی یکى از چهره هاى درخشان تاریخ تشیع به شمار مى رود، افزود: شهید مدرس در دفاع از ملت حتی اگر تنها می‌ماند سخن خود را با قدرت بیان می‌کرد که نمونه آن به حوادث پس از اولتیماتوم قشون روس برای حرکت به سوی تهران برمی‌گردد.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که غیرت دینی و ملی از آیت الله مدرس شخصیتی اثرگذار ساخته بود، تصریح کرد: مدرس برای رسیدگی به وضع مردم وقت کافی صرف می‌کرد چه زمانی که در کسوت نمایندگی بود و چه سال‌هایی که مجلس را تعطیل کرده بودند، چنان‌که در مدرسه علمیه سپهسالار سابق به مشکلات مردم رسیدگی و بررسی می‌کرد.

 

فرهنگی با بیان این‌که جهت گیرى هاى سیاسى و اجتماعى آن عالم مجاهد همواره با هدف نشر حقایق اسلامى و دفاع از معارف تشیع بوده است، تصریح کرد: حقیقت امر آن است که آیت الله مدرس همان بود که خود می گفت و در بیان حق و حقیقت مصلحت اندیش نبود، همین ویژگی موجب شد تا سردمداران رژیم منحوس حاکم تحمل فعالیت این روحانی در مجلس را نداشته باشند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شهید مدرس با حضور در مجلس شورای ملی ثابت کرد که « سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما است»، گفت: آن شهید بزرگوار هیچ گاه مصلحت مردم و دین را به مصلحت‌های سفارشی و یا لابی‌گری‌های سیاسی فدا نکرد.

 

وی با تأکید بر این‌که مصالح اسلام و امت مسلمان بیش از هر مسأله دیگری برای شهید آیت الله مدرس از اهمیت برخوردار بود، گفت: جنایتکاران رژیم مستبد پهلوی با مشاهده عزم راسخ نشات گرفته از اعتقادات شیعی آن عالم مجاهد، وی را به خواف تبعید کردند و در غربت این عالم عامل را به شهادت رساندند./935/ت302/ج

 

ارسال نظرات