۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۸۴۳۹
نماینده ولی فقیه درسپاه گرگان:

مهم ترین درس عاشورا ولایت پذیری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه گرگان با اشاره به درس های حادثه عاشورا، گفت: مهم ترین درسی که می توان از این حادثه جانسوز گرفت، تبعیت از ولایت و ولایت پذیری است.
نماينده ولي فقيه در سپاه گرگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمود ابری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرگان صبح امروز در همایش «بسیج امتداد عاشورا» که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد با اشاره به اهمیت و مسؤولیت لباس مقدس روحانیت، اظهار داشت: طلاب باید هر لحظه مجهز به سلاح علم بوده و آمادگی لازم را برای پاسخگویی به شبهات دینی موجود در جامعه داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه شور و شعور در مراسمات سوگواری ائمه اطهار(ع) باید به همراه یکدیگر باشد، ابراز داشت: بهترین شور حسینی سینه زنی است که به دور از آلات بوده و با دل انسان کار دارد؛ چراکه هر چه از این ابزار در مراسمات سید و سالار شهیدان کمتر استفاده گردد، معنویت بهتری به دنبال خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه درسپاه ناحیه مقاومت گرگان با اشاره به اینکه شعور به معنای درک آمده است، خاطرنشان ساخت: شعور از ماده شعر و به معنای باریک بین است و نکته مهم آن در این است که باید در معارف و پیام های حسینی دقت شود.

 

حجت الاسلام ابری با اشاره به درس های حادثه عاشورا، تصریح کرد: مهم ترین درسی که می توان از این حادثه جانسوز گرفت، تبعیت از ولایت و ولایت پذیری است.

 

وی با تأکید بر این که در هر زمان باید از ولی فقیه تبعیت کرد، بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که همانطوری که بعد از پیامبر(ص) از امام علی(ع) باید تبعیت می شد، بعد از امام خمینی(ره) نیز باید از ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری اطاعت و تبعیت کامل داشته باشیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات