۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۴۵۲
امام جمعه تبریز:

غرب به قوانین تصویبی خود هم پایبند نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری تأکید کرد: نقض حقوق بشر، انرژی هسته‌ای و تروریسم تنها بهانه‌هایی برای مقابله با نفوذ آرمان‌ها اصیل انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در همایش روز قشر بسیج حقوقدانان در تبریز با اشاره به نقض قوانین الهی و بشری از سوی سردمداران استکبار جهانی اظهار داشت: سران غرب حتی پایبند به قوانینی که خود به تصویب رسانده‌اند، نیستند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امروز حقوق بشر و حفظ کرامت انسانی در عرصه‌های ملی و بین المللی تنها شعاری برای دستیابی غرب به منافع مادی‌اش شده است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی به مدد رسانه‌های فراگیر خود، تهمت های ناروای مختلفی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌زنند که بایستی اقدامات جدی برای مقابله با این جنگ روانی صورت گیرد.

 

وی با تأکید بر این‌که نقض حقوق بشر، انرژی هسته‌ای و تروریسم تنها بهانه‌هایی برای مقابله با نفوذ آرمان‌ها اصیل انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان است، گفت: از حقوقدانان بسیجی کشور و استادان انتظار داریم تا با مطالعه و کسب آگاهی بیشتر و براساس آمار، مدارک و مستندات قانونی و مبتنی بر حقوق بین‌الملل از جایگاه نظام اسلامی در مجامع بین المللی دفاع کنند.

 

آیت الله شبستری تصریح کرد: حقوقدانان بایستی با استناد به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر نسبت به جنایات و کشتارهایی که غرب در کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، لبنان، غزه و ظلم هایی که در جنگ ویتنام مرتکب شده و می شوند را اخذ و با بیان و قلم رسای خود تشریح کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود سه عامل وجود رهبری شایسته، منابع طبیعی و نیروی انسانی متعهد را برای سعادت و تعالی هر کشوری مهم دانست و اظهار داشت: خوشبختانه کشورمان دارای این سه عامل مهم بوده است، همین مسأله موجب هراس دشمنان از قدرت روزافزون نظام اسلامی ایران بوده است.

 

آیت اله شبستری افزود: وجود نیروی انسانی نخبه، متعهد، تحصیل‌کرده، بسیجی و مجاهد فی سبیل الله در ایران موجب شده، تاکنون این افراد بر اساس نیاز کشور در همه ابعاد به خصوص بعد فرهنگی حضور چشمگیری داشته و بتوانند نقش مؤثری در سطوح مختلف اجتماعی ایفا کنند.

 

وی در پایان قضاوت را امری خطیر و دشوار دانست با اشاره به اهمیت و حساسیت کار قضاء از دیدگاه قرآن، احادیث و روایات اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان استان باید بتواند ضمن توسعه و افزایش فعالیت خود به لحاظ کمی، کیفی و جذب اعضای حقوقدان در بسیج، در زمینه ارتقای بصیرت اعضا نیز گام بردارد.

 

امام جمعه تبریز افزود: توجه به فرایض مهم دینی همچون امر به معروف و نهی از منکر، توسعه، تعمیق و گسترش گفتمان اسلامی و همچنین ترویج تفکر بسیجی در محیط های قضایی و علمی و در نهایت فرهنگ سازی بر ایجاد تحقق عدالت و پیشگیری از وقوع جرایم در داخل کشور از رسالت‌های مهم حقوقدانان بسیجی است./935/پ202/س

ارسال نظرات