۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۸۵۱۰
قدیری ابیانه:

مردم در وعده های انتخاباتی نامزدها تفکر کنند

خبرگزاری رسا ـ سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این که باید مراقب شعارهای نامزدهای انتخابات باشیم و در آن دقت خاصی را مبذول کنیم، خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات وعده های زیادی را می دهند اما مردم باید در آن تدبر و تامل کنند.
قديري ابيانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا، روز گذشته در کرسی آزاد اندیشی مؤسسه آموزش عالی علامه محدث نوری که با موضوع اقتصاد مقاومتی در سالن آمفی تئاتر این مؤسسه برگزار شد، با بیان این که مردم کشور ما تصورشان از درآمد نفت خیلی بیش از واقعیت است، گفت: در شرایط غیر تحریم روزی دو میلیون و سیصد هزار بشکه در روز صادر می کنیم که بودجه بر اساس آن بسته می شود.

 

وی با اشاره به این که گسترش اطلاعات در شرایط کنونی به گونه ای است که می توان به آمار مختلف دسترسی داشت، خاطرنشان کرد: عده ای باور نادرستی دارند که ما بودجه نفت فراوانی داریم که باید مشکلاتی چون اشتغال و ازدواج به وسیله آن برطرف شود.

 

این کارشناس عالی وزارت امورخارجه با اشاره به این که مردم وقتی به دنبال بررسی ریز درآمدهای نفتی بروند درک خواهند کرد که نباید انتظارات فراوانی را داشته باشیم، بیان داشت: خیلی از کشورها از چنین بودجه نفتی برخوردار نیستند که باید خدا را شاکر باشیم.

 

قدیری ابیانه با تاکید بر این که نقدهایی که به دولت صورت می گیرد باید واقع بینانه و منصفانه باشد، گفت: همگان باید به دنبال این باشند که به سمت تولید ثروت حرکت کنیم و نباید تنها نگاه ما به حکومت باشد و بگوییم دولت باید این کار را بکند، همه به جای خود باید وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند.

 

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این که باید مراقب شعارهای نامزدهای انتخابات باشیم و در آن دقت خاصی را مبذول کنیم، خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات وعده های زیادی را می دهند و چون مردم فکر می کنند بودجه وجود دارد ولی عادلانه توزیع نمی شود پس می توان به این شعارها دل بست ولی باید بیاندیشیم که بودجه این وعده ها به چه وسیله ای تامین خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که اگر فردی نگران آینده شغلی است جایگاه خویش را نمی شناسد، گفت: مهم ترین وظیفه دولت این است که باید سیاست ها را به سمت اشتغال سوق دهد اما فرد دانشجو باید بداند که من دارم درس می خوانم تا ایجاد شغل کنم نه این که منتظر باشم تا دیگران برایم اشتغال زایی نمایند.

 

این کارشناس عالی وزارت امورخارجه با بیان این که باور نادرستی که در کشور وجود دارد این است که برای آن که فقرا فقیرتر نشوند باید دست در جیب آنها گذاشت و به ثروتمندان داد، گفت: باید به دنبال تغییر نگاه خود باشیم که در این صورت خواهیم توانست به پیشرفت برسیم.

 

قدیری ابیانه با بیان این که شعارهایی را که رهبر معظم انقلاب می دهند تنها مربوط به دولت نیست و اختصاص به همه مردم کشور دارد، بیان داشت: همگان باید با ترویج خودباوری در راستای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری حرکت کنند./950/پ202/ج

ارسال نظرات