۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۶۵۴
معاون اول قوه قضاییه؛

طلاب نسبت به حل مشکلات جامعه حساس باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه در جمع طلاب و مسؤولان مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: طلاب باید نسبت به حل مشکلات و مسائل سیاسی، اجتماعی و شرعی جامعه حساس باشند.
سيد ابراهيم رييسي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، دادستان ویژه روحانیت در جلسه ای که با طلاب و مسؤولان مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان داشت، با اشاره به آثار و برکات این مدرسه در سی سال قدمت آن تصریح کرد: تأسیس و فعال کردن مدارس علمیه جهت تربیت نفوس مستعده‌، امری ضروری است و نیاز جامعه به تربیت نیروهای با فضیلت‌، تربیت یافته و افرادی که بتوانند در جامعه هم زبان موثری داشته باشند و هم سیر و سلوک  آنان انسان ساز باشد بسیار لازم است.

وی در ادامه افزود: جامعه اسلامی که امام خمینی(ره) به تبعیت از آیات قرآن و رسالت نبوی و ولایت علوی نوید آن را دادند باید به دست با کفایت افرادی که در این حوزه‌ها پرورش می‌یابند ایجاد شود.

دادستان ویژه روحانیت اضافه کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی اعتقاد داشتند که کسی معاد را باور داشته باشد، امر به معروف و نهی از منکر برایش آسان می‌شود.

حجت‌الاسلام رییسی خطاب به طلاب تصریح کرد: نزدیک‌ترین جمعی که با شما ارتباط دارند خانوده و اطرافیان شما هستند که باید نسبت به حل مشکلات و مسائل سیاسی، اجتماعی و مسائل شرعی آن‌ها حساس باشید.

وی افزود: در حوزه‌ها ضرورت دارد به لحاظ علمی، فکری و فرهنگی خودمان را مجهز کنیم و تلاش کنیم جامعه اطراف خود را نیز به تعلیمات علمی، فکری و فرهنگی مجهز کنیم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: اسلام‌خواهی وجه مشترک همه کسانی است که در کشورهای اسلامی به برکت انقلاب اسلامی بیدار شده‌اند و هویت اسلامی خود را باز یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وجه مشترک همه خیزش‌هایی که امروزه در کشورهای اسلامی شاهد هستیم، اسلام‌خواهی،  ضدیت با استبداد و ضدیت با استعمار است.

حجت‌الاسلام رییسی با اشاره به فضای فعالیت طلاب در جامعه اظهار داشت: امروز در فضای درس خواندن‌ و  درس دادن‌، فضای آموزش‌های به هنگام وجود دارد که باید از این فضا استفاده شود تا در مقابل این هجمه وسیعی که دشمنان دین و دشمنان انقلاب به ارزش‌های دینی دارند دفاع شود.

وی اضافه کرد: باید حوزه‌های علمیه به علم و دانش و خودسازی و تهذیب مجهز شوند تا بتوانند در عرصه خدمت به دین و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی حضوری فعال و اثر‌گذار داشته باشند‌./997/د102/پ

ارسال نظرات