۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۴۸۸۸۸

بیانیه جمعی از خواهران طلبه بسیجی در واکنش به اکران فیلم‌های فساد انگیز

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب خواهر بسیجی مدارس علمیه تهران با صدور بیانیه‌ای سازندگان فیلم‌های خیانت محور و گناه آلود را هتاکان به دین و شریعت و به سخره گیرندگان نظام، انقلاب و خون شهدا دانستند.
بيانيه

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب خواهر بسیجی مدارس علمیه تهران در واکنش به اکران عمومی فیلم‌های فساد انگیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه‌ای صادر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش در این بیانیه با اشاره به این‌که حیا با ایمان نسبتی مستقیم دارد آورده شده است: محور تمام برنامه‌ریزی‌های دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی و منقلب کردن انقلاب اسلامی «حیازدایی» بوده و به هر قیمتی فراگیر کردن بی حیایی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به عبارتی حیا زدایی، راهبرد امروز شیاطین داخلی و خارجی است.

همچنین در قسمت دیگری از این بیانیه با بیان این‌که سازندگان فیلم‌های خیانت محور و گناه محور با نمایش عمومی فحشا به عادی سازی گناهان پرداخته و بخش اعظمی از جامعه را مبتلا به این فحشا نشان می‌دهند تا درد جامعه روشنفکرنمای سازنده چنین آثار مستهجنی به ناحق به کل امت شهید پرور ایران تعمیم داده شود، آورده شده است که: اکران عمومی فیلم‌هایی با موضوع خیانت و گناه، بی‌شک باید شاخک‌های حساس دلسوزان اسلام و انقلاب را حساس کند چرا که بی‌شک آن از رشحه‌های شیطان در جنگ با اسلام و نماد امروزی آن انقلاب اسلامی است.

گفتنی است در بخش دیگری از این بیانیه سازندگان فیلم‌های خیانت محور و گناه محور به عنوان هتاکان به دین و شریعت و به سخره گیرندگان نظام و انقلاب و خون شهدا معرفی شده‌اند و با اشاره به بند «م» وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل(ره) آمده است که: ما طلاب بسیجی به پیروی از احکام اسلامی و رای علمای دین موظف به واکنش می باشیم.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله النور و هو سمیع علیم
حیا زدایی، راهبرد امروز شیاطین داخلی و خارجی
امام صادق علیه السلام: «لا ایمان لمن لا حیاء له» کسی که حیا ندارد ایمان ندارد.(کلینی: کافی.ج2)
از آنجایی که ایمان در حوزه فردی، شرط لازم برای تشکیل حکومت دینی می‌باشد و حیا با ایمان نسبتی مستقیم دارد، شرط تثبیت و بقای حکومت دینی به حیای تک تک آحاد جامعه بستگی دارد. از این جهت است که محور تمام برنامه‌ریزی‌های دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی و منقلب کردن انقلاب اسلامی «حیازدایی» بوده و به هر قیمتی فراگیر کردن بی حیایی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به عبارتی حیا زدایی، راهبرد امروز شیاطین داخلی و خارجی است.
هر چند «حیا» امری است فطری که خداوند آن را در انسان به ودیعه گذاشته اما همچون دیگر ظرفیت‌های پنهان بشری نیاز به تربیت و رشد برای رسیدن به کمال مطلوب را دارد. در این راستا به هر میزان که حیا در فرد منکوب شود به همان میزان نیز ایمان فرد دچار خدشه شده تا جایی که از بین رفتن حیا به انحطاط ایمان در افراد جامعه و در نهایت به اضمحلال حکومت دینی منتج می‌شود.
اکران عمومی فیلم‌هایی با موضوع خیانت و گناه، بی‌شک باید شاخک‌های حساس دلسوزان اسلام و انقلاب را حساس کند چرا که بی‌شک آن از رشحه‌های شیطان در جنگ با اسلام و نماد امروزی آن انقلاب اسلامی است.
سازندگان فیلم‌های خیانت محور و گناه محور با نمایش عمومی فحشا به عادی سازی گناهان پرداخته و بخش اعظمی از جامعه را مبتلا به این فحشا نشان می‌دهند تا درد جامعه روشنفکرنمای سازنده چنین آثار مستهجنی به ناحق به کل امت شهید پرور ایران تعمیم داده شود.
اینان هتاکان به دین و شریعت و به سخره گیرندگان نظام و انقلاب و خون شهدا می‌باشند و ما طلاب بسیجی به پیروی از احکام اسلامی و رای علمای دین موظف به واکنش می باشیم.
امام راحل(ره) در بند «م» وصیت نامه سیاسی الهی خود آورده است که: ... سینماها و... از ابزارهای موثر تباهی و تخدیر ملت‌ها، خصوصا نسل جوان بوده است... و در پایان این بند به قوای سه‌گانه و شورای نگهبان توصیه می‌کند که نگذارند این رسانه‌ها منحرف شوند... و بر همه ما و همه مسلمانان واجب است از آنها جلوگیری کنند... و اگر جلوگیری نشود همه مسئول می‌باشند و مردم و جوانان حزب اللهی اگر با مراجعه به دستگاهای مربوطه، شاهد کوتاهی دستگاه‌ها بودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند.
این انحرافات ریشه در وارداتی بودن صنعت سینما به ایران دارد که مشاهده می شود آرمان‌ها، استانداردها، شاخص‌ها و الگوها توسط مدرنیته تولید شده و کشورهای دیگر صرفا مصرف کننده، دنبال کننده و مقلد محض این الگوها هستند.
با وجود تاکید فراوان بنیان‌گذار شجره طیبه انقلاب اسلامی بر استقلال فرهنگی که فرمودند «ما باید با تمام وجود به استقلال فرهنگی برسیم که استقلال فرهنگی پایه و اساس کشوری آزاد و مستقل است» مشاهده شده است برخی حرفه‌ای‌های سینمای امروز ایران در بیشتر روش‌ها، فنون، وضعیت‌ها و...، الگوپذیری از غرب را بر تفکر و ابداع و نوآوری ترجیح داده‌اند، همان بلایی که در علوم انسانی دچار آن هستیم.
استقلال فرهنگی پایه و اساس کشوری آزاد و مستقل می باشد نه این‌که آزاد و مستقل بودن سینماگران در انتخاب موضوع و داستان سبب شود تا ما به استقلال فرهنگی برسیم.
البته خلاء وجود قانون مشخص در سینمای ایران و تصمیم گیری‌ها بر اساس سلایق مسئولان و اشخاص نیز یکی از ریشه‌های این انحراف می‌باشد. همان‌طور که در دوران اصلاحات شاهد بودیم و حتی در دوران سازندگی به شکلی دیگر و اکنون نیز به شکل جدید که این‌ها همه ریشه در نوع و سطح تهاجم دشمن دارد.
اکنون که سینمای غرب و استکبار تمامی وضعیت‌های نمایشی خود را بر اساس گناه، زشتی، آلودگی، ناامیدی، یاس و انتقام و به طور کلی منفی و گناه محور شکل می‌هد، شاید عجیب نباشد که پیروان داخلی آنها و یا غافلان داخلی نیز در سینما از آنها تبعیت کنند.
سازندگان این آثار کثیف که برخی از آنها با تشویق شدن در جشنواره‌های خارجی نشان داده می‌شوند و در اصل برای ملت انقلابی ایران لو می‌روند، توجیه خود برای ساخت این فیلم‌ها را کار حرفه‌ای در فرم می‌دانند و همچنین اظهار می‌دارند که با نشان دادن این زشتی‌ها و پلشتی‌ها قصد دارند تا مخاطب را از عواقب آن آگاه سازند، حال آن‌که هیچ‌گاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و بی‌شک نمی‌توان با نشان دادن واضح گناه و آوردن گناه در اصل یک فیلم، قبح آن را نشان داد بلکه با این کار قبح نمایش آن را از بین برده و باعث ترویج آن می‌شود چرا که مخاطب با ملاحظه این امور به توهم رایج شدن گناه در جامعه و در نتیجه امکان انجام آن می‌رسد.
شاید هزاران موضوع منفی در جامعه وجود داشته باشد، آیا باید همه آنها را نشان داد و یا با نشان دادن برخی از آنها در صدد نهی از منکر در جامعه برآییم حال آنکه امر به معروف مهم‌تر و اولی می‌باشد و با نشان دادن «خیر» بی شک « شر» راحت‌تر دفع می‌شود.
سوال اصلی این است که آیا ما ملت مسلمان ایران از لحاظ منابع و محتوا در مضیقه هستیم یا سازندگان این فیلم‌ها با این منابع ناآشنا؟ چرا وضعیت‌های نمایشی را نمی‌توانیم بر اساس کمالات و فضائل اخلاقی الهی بنیان کنیم؟ مگر نه آن‌که پیامبر رحمت «صلوات الله علیه» با نشان دادن خیر و ارائه اخلاق حسنه مردم را جذب می‌نمود و در ادامه آن نیز نظام اسلامی ایران با نشان دادن و انجام امور مثبت به ترویج تفکر الهی و انقلابی و ولایی در سراسر جهان پرداخته و در وهله دوم و آن‌گاه که مورد حمله و تجاوز قرار گرفته باز هم بر اساس آموزه‌های جذب کننده الهی به دفاع پرداخته و هیچ گاه با نشان دادن «شر» سعی در مقابله با آن نداشته و همیشه «شر» و «بدی» خود را نشان داده و زبون شده‌اند.
دستگاه متولی سینمای کشور می‌بایست در این زمینه اقدام عاجل کند و به صورت ریشه‌ای نیز تاریخ ادبی و هنری اسلام و ایران سرشار از منابع و متون حکمی ارزشمند را به سینماگران معرفی و آموزش دهد.
همچنین لازم است تا به مداقه بیشتر در بررسی فیلمنامه‌ها از رسیدن به این نقاط تنش برانگیز خودداری کند و البته سعی کند تا اسلام خود را از ولایت داشته باشد نه از فردوسی و ایران خود را از اسلام بداند نه از مکتب ایرانی.
مضمون این فیلم‌ها که موج جدید آن با فیلم‌های خیانت محور دهه هشتاد آغاز شده در محتوا با تولیدات شبکه‌های فارسی زبان استکبار همچون فارسی‌وان، من و تو، زمزمه و... مطابقت دارد که فارغ از بحث ضعف و قوت‌های فرمی اثر، در آن معاصی و گناه‌هایی مثل خیانت، زنا و حتی زنا با محارم و... محوریت اساسی برای ایجاد کشش و تعلیق در داستان دارد.
در پایان سخنی از پیر جماران را یادآور می شویم که فرمود «باید زحمت کشید و با نفوذ عمیق ریشه دار غرب مبارزه کرد/ به فرهنگ غنی ایران اسلامی تکیه کنید و مطمئن باشید که پیروزی از آن شماست.»
ما طلاب بسیجی بار دیگر بر عهد خود با ولایت تا شهادت تاکید می‌کنیم و به فرموده امام راحل اگر لازم باشد خودمان وارد صحنه می‌شویم تا از این انحراف جلوگیری کنیم.
در این نوشتار به عمد از دریای بی‌کران و امروزی امام حاضرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز که فرمایشات او تفسیر به روز قرآن و حدیث است برداشت نکردیم، که اگر این کار انجام می‌شد با آن نظرات بدیع، صفحات این نوشتار تا یک کتاب پیش می‌رفت و این همان قدرت لایزال الهی است که امروز در انقلاب اسلامی در اختیار امام خامنه‌ای به عنوان نائب برحق امام عصر (عج) می‌باشد.
انشاء الله بتوانیم با درک به موقع زمان و بصیرت ولایی با تفکر بسیجی زمینه ساز رساندن پرچم اسلام توسط امام خامنه‌ای به امام زمان(عج) باشیم.

والسلام من اتبع الهدی
گروه طلبگی بوی انار
جمعی از طلاب بسیجی حوزه علمیه خواهران تهران

/959/د102/ص

ارسال نظرات