۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۴۹۶۱۰
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران؛

30 کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های خواهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در سال تحصیلی جاری 30 نشست کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار می‌شود.
حوزه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، محمود خالقی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که مقوله آزاداندیشی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی بوده است، افزود: بارها گله‌مندی مقام معظم رهبری از عدم تحقق این مهم در جلسات عمومی اظهار شده است.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم، یکی از برنامه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در سال جاری،  برگزاری 30 کرسی آزاداندیشی با محوریت موضوعات قرآنی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: اوایل شهریورماه سال جاری، در بخشنامه‌ای موضوع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، به اطلاع مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران رسید و آنان موظف شدند، حداکثر 2 واحد آموزشی تابعه را با اولویت مراکز و مؤسسات آموزش عالی سطح سه، معرفی کنند.

این معاونت نیز پس از بررسی مکاتبات استان‌ها، موافقت خود را با انجام 30 کرسی آزاد اندیشی در واحدهای آموزشی منتخب در 21 استان کشور اعلام کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر موضوع، اساتید ارائه دهنده، منتقد و داور 22 کرسی آزاداندیشی در مرکز تأیید شده است گفت: هشت کرسی آزاداندیشی نیز در حال بررسی نهایی در معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران است.

خالقی اظهار داشت: همزمان با هفته پژوهش 25 لغایت 30 آذرماه شش کرسی آزاداندیشی در شهرهای قروه کردستان، اراک، ساوه، شهرکرد، کرج و دامغان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران، سابقه‌ای ندارد، افزود: در این مرحله، مخاطبین کرسی‌های آزاداندیشی، خواهران طلبه و کادر علمی‌ آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران هستند و در آینده بر جمع مخاطبان این نشست‌ها افزوده خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: نمایندگانی از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، در این جلسات شرکت خواهند داشت، تا در کنار نظارت بر اجرای صحیح کرسی‌های آزاداندیشی، گزارشی از اجرای آن را برای برنامه‌ریزی مناسب‌تر دوره‌های بعد، تهیه و ارائه کنند./997/د102/پ

ارسال نظرات