۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۴۹۶۹۸
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

افزایش رزق و روزی انسان به زرنگی نیست

خبرگزاری رسا ـ مفسر قرآن کریم بیان داشت: افزایش رزق و روزی ما به زرنگی نیست، هر جا به قصد زرنگی در معامله حیله کنید در جایی دیگر تاوان آن را خواهید پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه سمت خدا که از شبکه سوم سیما پخش می شود با اشاره به به معرفی آدم‌های اهل و نااهل در قرآن گفت: گاهی اوقات خدا برخی افراد را در حد حیوان هم نداسته و فرموده «اولئک کالانعام بل هم اضل» این شدیدترین تقبیح است.


وی با اشاره به این که غافلین از حیوان هم پایین‌تر هستند، اظهار داشت: غفلت یعنی کسی یادش مبرود کیست و برای چه آمده و به کجا می‌رود از این رو سرمایه‌های خودش و خدا را فراموش می‌کند.


مفسر قرآن کریم ادامه داد: کسی که از دیون مالی غافل است مالش بی برکت و ناپایدار است.


وی افزود:اذان باید با بالاترین صوت جامعه را از خواب غفلت بیدار کند، قرآن ذکر و نماز بالاترین ذکر است، وقتی تکبیر می‌گوییم گویی تمام دنیا را بامحتویاتش پشت سر می‌گذاریم و به بی نهایت متصل می شویم.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید: کسانی که خدا را فراموش کنند، خدا کاری می‌کند که خود را هم فراموش کنند.


وی با اشاره به این که خدا در همه موجودات حتی در جمادات استعداد رشد گذاشته است بیان داشت: استعداد انسان زیاد است بشرطی که شناخته شود، حضرت علی(ع) می‌فرماید: تو یک لاشه کوچک نیستی، تو یک جهان در قالب یک انسان هستی.


استاد حوزه علمیه افزود: امام کاظم می فرماید 4 چیز را بدان تا عملت کامل باشد، اول خدا را بشناس (رضایت خدا، سنت‌های الهی، احکام و ارتباط با خدا) دوم بدان خدا چه کرده و در وجود تو چه ساخته است، سوم اینکه هدف از خلقت تو چه بوده است و اینکه خدا از من چه می‌خواهد و چهارم اینکه خط مستقیم کجاست و چه چیزی تو را از خدا جدا می‌کند.


وی با اشاره به این که انسانی که خود را فراموش کند، خدا، قیامت، مکتب و آیات الهی را فراموش هم می‌کند، گفت: قران می فرماید: آنچه در دل داری خدا آن را فاش می‌کند هر چند باطل باشد و تو از نظر قانونی آن را حق جلوه دهی.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: هر جا کلک بزنید خدا جبران می‌کند، رزق و روزی ما به زرنگی نیست، هر جا به قصد زرنگی در معامله حیله کنید در جایی دیگر تاوان آن را خواهید پرداخت.


وی با بیان روایتی مبنی بر دو برابر بودن عذاب برای رهبران و پیروان باطل اظهار داشت: اگر در جایگاهی قرار گرفتی که افکار و مغز انسانها بدست توست باید اختیار زبان تو بدست خدا باشد.


وی نماز اول وقت و با حضور قلب و داشتن حیا در همه شؤون زندگی را از راه‌های دوری از غفلت دانست و گفت: رفیق نااهل در غفلت انسان اثر بسزایی دارد، در انتخاب رفیق دقت کنید کسی را به دوستی برگزینید که شما را از غفلت بیرون بیاورد./916/پ202/ع
 

ارسال نظرات