۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۴۹۸۰۶

افزایش ساعات پاسخگویی آنلاین به سوالات اعتقادی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بخش پاسخگویی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از افزایش ساعات پاسخگویی آنلاین به سوالات اعتقادی این مرجع تقلید خبر داد.
آيت الله مكارم شيرازي
مسعود پیرانی، مسؤول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: با توجه به استقبال گسترده علاقمندان و مقلدان حضرت آیت الله مکارم شیرازی و افزایش روز افزون سوالات و شبهات اعتقادی، ساعات پاسخگویی آنلاین به سوالات اعتقادی افزایش یافت.
مسئول بخش پاسخگویی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: پس از این پاسخگویی به سوالات اعتقادی از ساعت 10 تا 15 و از ساعت 17 تا 24 خواهد بود.
وی یادآور شد: پاسخگویان آنلاین به سوالات شرعی نیز از ساعت 7 تا24 آماده پاسخگویی به مراجعان و مقلدان این حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواهند بود.
پیرانی خاطر نشان کرد: در بخش زبانهای خارجی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی ، پاسخگوی آنلاین سوالات شرعی به زبانهای عربی و انگلیسی از ساعت 21 تا 23   و به زبان اردو از ساعت 16 تا 18 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
وی با بیان این که کارشناسان همه روزه  به جز روزهای جمعه و تعطیلات رسمی آماده پاسخگویی هستند، افزود: نظر به اینکه ممکن است در پیگیری های احتمالی، نیاز به مشخص شدن نام پاسخ دهنده باشد، از کاربران می‌خواهیم در هنگام ارتباط ، ساعت ارتباط را بخاطر بسپارندد.
پیرانی تصریح کرد: کاربران می‌توانید هر گونه پیشنهاد و انتقاد را با آدرس ایمیلadmin@makarem.ir در میان بگذارند.
وی یادآور شد: هنگام ادای فریضه نماز به افق شهر مقدس قم، برای لحظاتی پاسخگویی غیرفعال خواهد شد.
 وی همچنین اظهار داشت: چندی پیش از سوی این پایگاه در راستای ترویج احکام اسلامی و دسترسی آسان به فتاوی این مرجع تقلید اقدام به طراحی و تولید نرم افزار های رساله توضیح المسائل و مناسک حج ویژه تلفن های همراه با سیستم عامل آندروید کردیم.
پیرانی با بیان اینکه این گروه از نرم افزار ها که در بخش فنی و برنامه نویسی پایگاه اطلاع رسانی طراحی شده؛ اولین تولیدات این مجموعه است افزود: نسخه حاضر به‌صورت مقدماتی ارائه می شود و نسخه های تکمیلی نیز در آینده نزدیک در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: از مجموعه نرم افزار های در دست تولید این بخش میتوان به نرم افزارهای قرآن کریم با ترجمه این مرجع تقلید، مفاتیح نوین، مجموعه آثار، تفسیر نمونه، مجموعه استفتائات و ... نام برد که انشاء الله بزودی ارائه خواهد شد.
مسؤول پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان ویژگی های این مجموعه نرم افزار اضافه کرد: از ویژگیهای این نرم افزار ها ارائه به چند زبان است که در مرحله اول مناسک حج این مرجع تقلید به همراه فهرست تفصیلی و به زبانهای فارسی ،انگلیسی ،روسی و اردو ، پیش از موسم حج جهت استفاده حجاج بیت الله الحرام آماده و به سرزمین وحی ارسال شد.
علاقه مندان جهت ارتباط با بخش پاسخگویی آنلاین دفتر این مرجع تقلید می‌توانند اینجا کلیک کنند./917/ت302/پ
ارسال نظرات