۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۵۰۶۲۷
در قم؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت‌الله مرعشی نجفی با حضور آیت‌الله جنتی و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی شب گذشته با حضور طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم در حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم که با حضور آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی یزدی فقیه، استاد خارج فقه و اصول حوزه‌ علمیه قم، کرم رضا پیریایی استاندار قم، حجت‌الاسلام محمد مهدی عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و نمایندگان بیوت مراجع تقلید همراه بود حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا به ایراد سخن پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا سخنران این مراسم در سخنانی گفت: آیت‌الله مرعشی نجفی در کنار مرجعیت به معنویات و کرامت فراوانی دست یافته بود.

وی افزود: این مرجع عالیقدر جهان تشیع دارای حافظه قوی بود و شناخت عجیبی نسبت به موضوعات داشت، و همواره در راه کسب علم تلاش‌های فراوانی را انجام داد و شخص نخست کتاب شناسی موضوعی کشور بود.

این استاد حوزه تصریح کرد: آیت‌الله مرعشی نجفی در رشته‌هایی مانند رجال، درایه، فقه که یادگیری آن‌ها نیازمند یک عمر مطالعه است صاحب نظر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا بیان داشت: یکی دیگر از کارهای مهمی که آیت‌الله مرعشی نجفی انجام داد تأسیس کتابخانه‌ با کیفیت بالایی در شهر قم بود به گونه‌ای که امروزه مردم از مکان‌های مختلف جهان برای دیدن این کتابخانه‌ به شهر مقدس قم می‌آیند.

حاضران در این مراسم با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی را گرامی داشتند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم مداحان اهل‌بیت(ع) به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) به ذکر مصیبت و مدیحه سرایی پرداختند./993/پ203/پ 

ارسال نظرات