۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۵۱۳۲۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

جهل، عامل بروز فتنه 88 بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان ریشه حادثه 9 دی را جهل عنوان کرد و گفت: جهل در انسان غفلت و نادانی را برای او به همراه دارد.
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در دیدار با معلمان نهضت سواد آموزی استان لرستان با بیان این که ضرر و زیان بی سوادی در جامعه قابل تحمل نیست، ابراز داشت: بالاترین خدمت به مردم نشر علم و دانش است؛ چرا که این عمل کمال را برای انسان به ارمغان می آورد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به آیاتی از قرآن مجید پیرامون اهمیت علم آموزی خاطر نشان کرد: در برهه کنونی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت پیشرفت های علمی آن است و این دانش است که اساس اقتدار و عظمت یک ملت را فراهم می کند.

وی از بی سوادی به عنوان یک بیماری یاد کرد و افزود: در برخی شهرهای لرستان جشن پایان بی سوادی برگزار شده و جهت از بین بردن بی سوادی در استان اقدامات لازم باید صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی با تأکید بر این که آمار بی سوادی در برخی شهرستان‌های استان نگران کننده است، تصریح کرد: برطرف کردن این مشکل اهتمام ویژه مسؤولان را می طلبد.

علم سبب کمال انسان می شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که برای علم آموزی در اسلام سن، جنسیت و مکان مطرح نیست اظهار داشت: علم سبب کمال انسان می شود و فراگیری آن بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.

وی سلامت روحی انسان را در علم و تقوا دانست و افزود: فرهنگ سازی و تشویق مردم به علم آموزی وظیفه آحاد جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ریشه حادثه 9 دی را جهل، غفلت و بی بصیرتی دانست و گفت: جهل در انسان غفلت و نادانی را برای او به همراه دارد؛ چرا که اگر افراد جاهل نبودند، هرگز طعمه دشمن نمی شدند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی در پایان سخنان خود بیان داشت: ریشه فتنه 88 جهل و غفلت و زمینه ساز خلق حماسه 9 دی بصیرت بود./9464/پ202/پ

ارسال نظرات