۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۵۱۵۳۸
عضو هیات رییسه مجلس:

حضور حماسی مردم در 9 دی به‌دور از سلایق سیاسی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس گفت: حضور حماسی ملت ایران در 9 دی، تنها به واسطه لبیک به ندای ولایت و به دور از سلایق و علایق سیاسی بود.
واكاوي فتنه 88

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در همایش گرامیداشت حماسه 9 دی در سالن ورزشی آزادی شهرستان مراغه که با حضور طلاب و روحانیان مدارس علمیه این شهرستان همراه بود، اظهار داشت: اگر نگاهی تحیلی به حوادث پس از انتخابات سال 88 داشته باشیم، خواهیم یافت که فتنه دشمن برگرفته از برنامه‌ای از پیش تعیین شده بود.

 

وی با بیان این‌که برنامه دشمن در جریان فتنه 88 مرحله به مرحله اجرا و در نهایت موجب غربال نیروهای اصیل انقلاب اسلامی شد، خاطرنشان کرد: آنان‌که ادعای پیروزی از خط امام و رهبری داشتند، هر یک در مرحله‌ای از این فتنه لغزش‌هایی داشتند و عده‌ای نیز با سکوت خود، به نوعی اعمال ننگین فتنه‌گران را تأیید کردند.

 

نماینده مردم تبریز با بیان این‌که ملت ایران در انتخابات 88 با هرگونه سلیقه و اندیشه ای به صورت حداکثری شرکت کرده و حماسه ای بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی آفرید، گفت: حضور 85 درصدی مردم ایران در انتخابات، مهر تاییدی بر مشروعیت و مقبولیت قاطع نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

 

وی با تأکید بر این‌که حماسه 9 دی، حضور 85 درصدی ملت ایران در انتخابات را تکمیل کرد، گفت: همانگونه که ملت در انتخابات با هر دیدگاه سیاسی وارد میدان شدند و حماسه بزرگی در تاریخ انقلاب خلق کردند، در 9 دی، نیز تنها به واسطه لبیک به ندای ولایت پاسخی کوبنده به فتنه‌گران دادند و نهضت حسینی خود را کامل کردند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که 9 دی حاصل ماه‌ها بصیرت‌بخشی رهبر فرزانه انقلاب بود، ادامه داد: با حرکت ملت ایران در مسیر صحیح از روی شناخت درست و تدبیری الهی از سوی رهبر معظم انقلاب موجب خنثی سازی توطئه ها شد، در حقیقت باید قدرشناس نعمت ولایت فقیه در کشور بود.

 

فرهنگی 9 دی را تجدید میثاق با آرمان های رهبری و انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر امروز شاهد تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه نظام هستیم، به‌واسطه شکست مفتضحانه‌ای است که غرب در جریان فتنه 88 از سوی ملت ایران متحمل شده است، باید آگاه بود و دانست که اکنون دشمنان در صدد ایجاد بدبینی به نظام و دلسردی در جامعه هستند.

 

همچنین حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه با بیان این‌که طراحان فتنه 88 و اهانت کنندگان به ولایت، رهبری وارثان یزید بودند، اظهار داشت: آنان که در جریان حوادث سال 88 و قبل از آن درصدد طراحی فتنه و حذف مرجعیت و ولایت فقیه بودند، مانند یزیدیان سال 61 هجری عمل کردند./935/پ203/ج

ارسال نظرات