۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۵۱۶۹۸

فراخوان سوگواره عکس عاشورایی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین سوگواره سراسری عکس عاشورایی هیأت با هدف ترویج مفاهیمی همچون سبک زندگی عاشورایی و امتداد عاشورا تا امروز برگزار می‌شود.
جامعه ايماني مشعر سوگواره عکس عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین سوگواره سراسری عکس عاشورایی در دو بخش اصلی با عنوان «جلسه هیأت و دسته عزا» و بخش ویژه«هیأت و زندگی» برگزار می شود.

 

«جامعه ایمانی مشعر» که برگزار کننده این همایش است آخرین مهلت ارسال آثار را دهم بهمن امسال همزمان با 17 ربیع الاول میلاد حضرت نبی اکرم(ص)، اعلام کرده است.

 

مفاهیم مورد توجه در این سوگواره سبک زندگی عاشورایی، امتداد عاشورا تا امروز(بیداری اسلامی) و حسین پاره تن رسول خدا است.

 

قابل ذکر است، به برگزیدگان یک میلیون تومان به همراه پنج میلیون تومان کمک به هیأت، نفر دوم  هفتصد هزار تومان به همراه سه میلیون تومان کمک به هیأت، و نفر سوم سیصد هزار تومان به همراه دو میلیون تومان کمک به هیأت تقدیم می شود.

 

استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال فرهنگ عزاداری و هیأت داری، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف سوگواره، شناسایی و معرفی مراسم و صحنه آرایی هیأت ها، ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هیأت و مراسم مذهبی، ایجاد ارتباط وتعامل بین هنرمندان و هیأت ها و شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیأت ها از اهداف برگزاری این سوگواره به شمار می آید.

 

آثار ارسالی می تواند به صورت تک عکس یا مجموعه عکس باشد.

 

علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره باید به همراه آثار ارسالی، مشخصات خود را شامل نام و نام خانوادگی، سال و محل تولد،‌ میزان تحصیلات، آدرس پستی و الکترونیکی (ایمیل) و شماره تلفن ثابت و همراه، و یک قطعه عکس پرسنلی را در یک فایل با فرمت ورد به دبیرخانه سوگواره عکس ارسال کنند. 

 

یادآور می شود، آثار با فرمت JPEG، مود رنگی RGB و اندازه ی حداقل 2500 پیکسل برای ضلع بزرگ ارسال شده و کیفیت مناسب جهت چاپ در ابعاد 30 در 40 را داشته باشند.  

  

علاقه مندان بایستی آثار خود را به نشانی الکترونیکی info@1542.ir و یا به نشانی قم، خیابان شهید صدوقی، کوچه 50 ، پلاک 10، ساختمان خاتم، جامعه ایمانی مشعر، کدپستی 15487-37113  ارسال کنند.

 

هر عکاس مجاز است حداکثر ده اثر برای شرکت در مسابقه ارسال کند، همچنین تصاویری که با استفاده از نرم افزارهای طراحی، تغییر داده شده است، پذیرفته نخواهد شد./918/پ202/س

ارسال نظرات